NYC dag 5 - Reisverslag uit Midtown New York, Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu NYC dag 5 - Reisverslag uit Midtown New York, Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

NYC dag 5

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

31 Juli 2015 | Verenigde Staten, Midtown New York

Hierbij het verslag van onze laatste dag in New York City.
Vandaag was een dag zonder van te voren bedacht programma, nee niks voor mij, maar toch goed bevallen.
Eerst zijn we naar Madame Tussaud geweest aan Times Square en daar met veel beroemdheden op de foto geweest. Dit was toch weer Amerikaans, een vestiging met 9 verdiepingen! Ook was er een 4D film met de Fantastic4.

Toen we buiten kwamen regende het, 28 graden en regen.
We zijn wat wezen lunchen bij The Red Lobster en gelijk maar besproken voor vanavond.
Toch maar eerst vier paraplu's gekocht want het regende inmiddels serieus.
De kinderen wilde hier en daar toch even wat shoppen op Times Square, ach is toch een speciale plek.
Over speciale plek gesproken, ze hadden mij er vijf dagen op een bankje neer mogen zetten. Wat een prachtige mensen heeft onze lieve heer toch bedacht. Allerlei verklede mensen als disneyfiguren, spiderman, batman, noem het en het loopt er en allemaal proberen ze een dollar te verdienen om op de foto te gaan, een (beroemde) naakte cowboy, de gebodypainte meiden en dan nog de meest uiteenlopende bewoners, toeristen, zwervers... prachtig!

Na het shoppen de buit even teruggebracht naar het hotel, een bakkie gedaan en op ons gemakkie weer teruggelopen voor het diner. Op naar The Red Lobster, het kreeften restaurant. Nou dat klopt, wat was die kreeft lekker.... top tent.

Met het buikje vol weer de gekte in, nu nog even naar een ander fenomeen, de M&M store, een drie verdiepingen tellende winkel over en van M&M's. Je kunt er natuurlijk alle soorten M&M's kopen, maar ook merchandise, drie verdiepingen! You name it, M&M has it.

Nog wat getalletjes over New York City, 8.500.000 inwoners, 4000 straat eettstalletjes, 5.500.000 mensen per dag in de metro, 468 metrostations, 1340 km metro.
De Hollanders hebben Nieuw Amsterdam gesticht als handelspost en gekocht van de indianen voor 60 gulden. De Engelsen hebben het gewoon afgepakt en er New york van gemaakt.
Het waren de Hollanders die er appelboom zaadjes naar toe hebben gebracht en vandaar nog steeds de bijnaam The Big Apple.

New York was precies als in de film/TV, de wolkenkrabbers, de gekte, de vluchttrappen, de politie, de brandweer, de grootte, het constante lawaai.
We hebben ons ook geen seconde onveilig gevoeld (het is ook Amerika's veiligste stad),
Maar ook niet vuil en veel vriendelijke behulpzame mensen. Echt een toffe stad, maar het blijft een mega stad, wil ik er wonen? Absoluut niet, maar dat wil ik ook niet in een Nederlandse grote stad. Maar leuk? Bijzonder? Ja echt een must feel and see.

Ons verblijf in New York City zit er dus alweer bijna op. Nog een bakkie en dan de koffers weer inpakken. Lekker slapen en morgen staat om 10:00 uur de taxi voor de deur voor onze rit naar het vliegveld. Next stop Orlando!

• 31 Juli 2015 - 17:43

Yvonne En Ron:

Hoi Micheal en Yvonne,

Wat een leuk verslag weer! Ik kijk er iedere dag naar uit. Het is alsof ik mijn trip in New York herbeleef, alleen vond ik veel mensen in NY helemaal niet zo aardig. Ik vond ze zo gehaast en gestresst! Maar absoluut wel een must see.
    Ik snap hoe je je voelt Michael bij een ongeplande dag, ik ben immers net zo'n regelneef (tante;).
    Alweer 5 dagen voorbij, time flies when you are having fun…….
    Fijne vlucht naar Orlando

Groetjes

• 31 Juli 2015 - 22:30

Riny:

Leuk al die verhalen.
    Echt amerikaans dus wat jullie zien en meemaken.

Veel plezier op jullie volgende plek

Tags: NYC