NYC dag 4 - Reisverslag uit Midtown New York, Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu NYC dag 4 - Reisverslag uit Midtown New York, Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

NYC dag 4

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

30 Juli 2015 | Verenigde Staten, Midtown New York

@ Riny, aan de buitenzijde van het beursgebouw zie je niet veel, behalve busladingen Aziatische toeristen. Het gebouw zelf is oud, maar staat tussen veel mega hoge moderne gebouwen. Ach we zijn op Wallstreet geweest, is toch een beroemde plek.

Alweer de vierde dag in New York... Vandaag stond de fietshuur op het programma, dus na het ontbijt naar Columbus Square gelopen. Bij de zuid-west ingang van Central Park is namelijk een fietsverhuur. Maar daar voor werden we al aangeklampt door een mooie dame ergens van de Cariben met een aanbieding die we niet moesten weigeren. Na wat heen en weer gedraai toch maar de dame gevolgd naar een fietsverhuur wat verder van het park wat aanmerkelijk scheelde in de prijs.

@ Yvonne, je berichtje voor de suikerklontjes te laat gelezen... Zouden de paarden trouwens van de suikerklontjes zo stinken?

Na wat plichtplegingen als identificatie en betalen bij de fietsenverhuurder konden we op weg met een soort van mountain bikes. Wij fietsten dwars door de heksenketel van verkeer naar het park, een oase van rust en veel sporters. Het is er prachtig met van alles te doen, overal zijn New Yorkers aan het recreëren, of gewoon zonnen of met de familie pick-nicken.
Het park is niet vlak, dus er moeten heuveltjes worden genomen en bij 32 graden valt het allemaal niet mee. Even een weetje, om het park bij de aanleg wat vlakker te maken dan het was is meer buskruit gebruikt dan bij de slag om Gettysburg tijdens de burger oorlog, en dat schijnt dus erg veel te zijn.
In het park zijn zelfs riviertjes en meren aangelegd, je kunt er dus ook een roeiboot huren.

Aan de noord-west kant hebben we het park verlaten voor een uitstapje naar de grootste kathedraal van Amerika, de St. John the Devine.
Daar aangekomen bleek dat Joomay een lekke voorband had, gewoon leeg. Wat nu?
Gebeld met de fietsverhuur, en ja we konden de fiets om komen ruilen! We waren 5 km van de winkel, snotv... Oké, dan maar maar met een lekke band terug fietsen. Gelukkig zagen we al snel een fietsenmaker, die direct de band verving. Dus dat was gelukkig snel opgelost.

Toen weer het park in voor het vervolg... uiteindelijk werd het toch tijd voor de lunch, dus ergens bij een restaurant in het park neergestreken voor een broodje en vooral drinken. Daarna weer op weg, park uit en naar de rivier gefietst. Een stuk de rivier gevolgd en toen de stad weer in om de fietsen weer in te leveren. Daarna naar het hotel gewandeld om toch even bij te komen van de inspanningen.
De kids gingen nog even over 5th avenue wandelen en paps en mams even met de voetjes omhoog bij de airco.
Toen ze terug kwamen is Joomay naar het fitness centrum gegaan van het hotel en Djamila in bad. Uiteindelijk allemaal ons opgefrist om naar Rockefeller plaza te gaan voor het diner en later een bezoek aan The Rock, het dak van de Rockefeller building op 255m hoogte. Het was een heerlijke avond, eerst lekker dineren op het plaza buiten, nog even een ijsje gehaald bij Ben & Jerry's en dan naar boven. Prachtig al de lichtjes van de enorme stad en nog lekker buiten bij nog altijd 29 graden met een zwoele wind.

Na al dat moois nog een bakkie in het hotel en weer voldaan naar bed.

Morgen zijn we rond Times Square te vinden voor onze laatste dag in The Big Apple.

• 31 Juli 2015 - 09:54

Ingrid De Vries:

Ik geniet hier in Nederland met jullie mee. Groetjes van nr.26

• 31 Juli 2015 - 22:27

Riny:

Jullie zijn in ieder geval bij Wall Street geweest.

Leuk zo'n fietstocht, dan zie je erg veel van het 'gewone' leven.

Leuk reisverslag

Tags: NYC