USA dag 18 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu USA dag 18 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

USA dag 18

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

13 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het is alweer woensdag en het einde van ons verblijf in USA nadert.
Maar.... nog veel te doen, we zijn nog niet uitgekeken.
Eerst maar eens genoten van een goed ontbijt, weer eens lekker een gebakken eitje, een sjuutje, een bakkie en we zijn er weer klaar voor.
De auto veur laten rijden, en hop naar de eerste attractie, het Washington Monument, de grootste obelisk van de wereld en nog immer het hoogste gemetselde gebouw zonder hulp constructie. We hadden gelukkig ruim van te voren toegangskaartjes geregeld, anders kom je er gewoon niet in. Na een safety controle als op de vliegvelden mochten we naar binnen, de lift in en en dan naar de uitkijk op 500 feet (152 m). Prachtig wat een uitzicht over heel Washington.
Dat met de auto gaan was overigens misschien niet het beste idee, er is gewoon geen parkeer gelegenheid bij de belangrijke bezienswaardigheden. Toch mooi een prachtige plek gevonden. Zoals een oud gezegde, Michael heeft altijd plek!

Na de obelisk een flinke wandeling naar het Capitol, dat is toch een wandeling van drie kwartier, maar het weer hadden we mee, het was heerlijk zonnig, een briesje en maximaal 28C vandaag, voor onze begrippen inmiddels frisjes.
Het Capitol is een zeer groot gebouw, het regeringsgebouw, zeg maar het Binnenhof van USA. Ook hier weer eerst de security check en ook hier hadden we al kaartjes voor dus even wachten en we konden mee met de tour.
Ondanks het imposante kolossale en brandschone gebouw kregen we alleen een film, een aantal standbeelden van grote Amerikanen en een niet langer gebruikte rechtszaal te zien. De dome, waar we eigenlijk voor kwamen was dicht vanwege renovatie. Hebben wij weer.

Na deze bezienswaardigheid moesten we toch weer naar de auto, want die mocht er maar drie uur blijven staan. Halverwege ben ik alleen doorgelopen en bleven Yvonne, en de kinderen achter bij de entre van het Air en Space museum en ik liep "even" door om de auto op te halen. En ja hoor, Michael heeft zijn eerste bekeuring in USA te pakken. Ik stond op een bushalte,vandaar dat ik plek had! De schade viel mee, dertig dollar. Toen naar de het Air en Space museum en warempel weer plek, nu wel goed opgelet.

Eerst nog een pretzel op, een slokje water en toen je raad het eerst weer een security check en toen het waanzinnige museum in. Zoveel beroemde vliegtuigen, raketten, ruimteschepen, verzin het maar en het staat of hangt er wel.
Genoten...

Toen naar het volgende museum, het History of Nature, weer zo'n enorm uitgebreid museum met alles over de natuur, van dino tot nu, van aap tot mens, en alles over de oceanen. Prachtig...
Nog even een bakkie gedaan en plan de campagne gemaakt voor het diner, eerst op de iphone gezocht naar een pizzeria, nee alleen de Pizzahut of afhalen, toen kwam Djamila met de vraag: is er geen Golden Carrol, onze favoriete vreetschuur? Yep gevonden, een paar kilometer verderop in het plaatsje Waldorf. Zo gezegd zo gedaan, de auto weer gepakt (geen bekeuring) en wij Washington uit naar Waldorf.

Heerlijk gegeten en met vier zeer volle buiken op weg naar ons hotel en moe en voldaan alweer vroeg in bed....

Morgen toch maar weer de hop-on-hop-off bus... nog veel te zien, in ieder geval de Arlington begraafplaats waar onder andere 300.000 militairen hun laatste rust plaats hebben.

• 13 Augustus 2015 - 08:04

Kees En Adrie:

Hallo Steffies,
    Jullie zijn wel erg cultureel bezig hoor. Vinden de dames shoppen niet leuker?
    Ha ha.

Tags: USA