USA dag 12/13 - Reisverslag uit Haines City, Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu USA dag 12/13 - Reisverslag uit Haines City, Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

USA dag 12/13

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

08 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Haines City

Vandaag het verslag van afgelopen twee dagen, om met de woorden van de beste zanger van Nederland (no more Bolero's) te spreken, "ik had er de kracht niet meer voor".
Gisteren als geschreven een dag naar het waterpretpark Aquatica, was een mooie zonnige dag, graadje of 34 en daar overal water op mijn gewenste temperatuur, zoals de trouwe volgers al weten, lauwe soep.
Parkeer plekje lekker decadent vooraan, park in, lockertje gehuurd en hop plekje zoeken ergens met veel schaduw. Dat viel alles mee, plek zat, maar we waren ook al vroeg daar voor ons doen, al om 10:00 uur.
Toen maar gelijk een rondje park, niet lopend maar via een snel stromende rivier, zwemvest aan en lekker dobberen, ach nog maar een rondje.
Dan naar een glijbaan, eerst ėėntje met een matje waar je op moet liggen en dan race je naar beneden met een aantal tegelijk...
Toen gingen de kids naar een serieuze glijbaan, een metertje of dertig hoog, ze moesten in een glazen cabine staan, armen gekruist voor borst en dan valt de bodem onder je voeten weg en val je in een glijbaan... vinden ze leuk.
Het werd tijdje voor een drankje, gelijk maar een all-you-can-eat-and-drink-all-day-pass gekocht, leuk zo'n all-inclusief polsbandje en maar eten en drinken bij een buffet.
Dus na een paar liter softdrinks en toch maar een stukje pizza weer een riviertje gevonden, nu met banden, ook twee rondjes maar weer, daarna nog wat glijdingen gedaan en ook de twee golfslagbaden bezocht.
Af en toe even gezeten en ingespoten met zonnebrandolie, want branden deed de zon wel, we waren allemaal flink verkleurt aan het einde van de dag.
Ook af toe het buffet bezocht en aan het einde van de dag, moe maar voldaan naar huis. Er kwam nog wat na-het-zonnetje aan te pas voor de kids.

Nog een filmpje gekeken en naar bed want we gingen vandaag naar Busch Garden, een pretpark/dierentuin in Tampa, aan de west kust.

Dus vanmorgen vroeg uit de veren, want we (Djamila en Joomay) moesten acht achtbanen nemen en nog wat andere attracties. En natuurlijk nog wat van de dieren zien en het is toch weer ruim een uur rijden.
Weer vooraan geparkeerd, park in en toen wel even in de rij voor een fast-pass, een speciale ticket om overal voorrang te hebben bij alle attracties (scheelt uren wachten op zo'n dag) en weer een eten en drinken voor de hele dag pass.

Eindelijk dan los, eerst een flesje water gescoord en op naar de eerste achtbaan, een naar ding, dus nu zelfs ook Djamila even over. Een achtbaan met twee keer zo'n vrije val recht omlaag momentje. Moet je van houden?!?
Op naar de volgende en zo nog zeven keer, maar nu wel iedere keer gingen de kids samen.
Tussen door nog in nare bootjes geweest, eerst boomstammetjes en ja hoor een nat pak. Toen nog naar en wilde rivier in van die banden, en toen waren we pas echt nat, en niet meer droog geworden. Gelukkig is het hier warm, maar wel zeer vochtig, dus opdrogen gaat heel langzaam. Trouwens door het zweten blijf ik zeker nog nat.
Rond de middag hebben alle attracties nog een uur stil gelegen voor het onweer, dat is echt zo'n Florida ding, iedere dag wel onweer.
Aan het einde van de dag hadden we (ze) alle attracties gehad, alle dieren gezien, buikje vol met eten en drinken en maar weer op huis aan. We waren weer om 20:00 uur thuis, een bakkie en nog even een frisse duik in ons zwembad.
Nu is het hier 21:30 en we zitten heerlijk buiten en geloof het of niet, de kinderen liggen al weer op bed, ja uit zich zelf ;-)

Die gekke Amerikanen weten overigens wel hoe je een pretpark moet bouwen, allereerst geen gedoe met files of parkeren, geen gedoe bij de entree, en prachtig aangelegde parken met zeer veel, zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.

Morgen uitslapen, een beetje niets doen en bij komen van de afgelopen drukke dagen.
Wel gaan we morgen aan het einde van de middag shoppen in Orlando en gelijk ergens maar een hapje eten.
Daarna nog twee dagen in de villa, genieten van de zon en het zwembad. Tenminste dat is nu de planning. Wel 's avonds ergens uit eten... er wordt niet gekookt deze vakantie.

• 09 Augustus 2015 - 19:49

Kees En Adrie:

Hallo,
    wat doen julli allemaal enge dingen brr ik pas altijd op de tassen.
    Wij gaan altijd naar de waterparken van Disney heelijk in een band dobberen eng genoeg voor mij hoor.
    Ben wel blij voor jullie dat het weer is opgeknapt.

Tags: USA