USA dag 11 - Reisverslag uit Haines City, Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu USA dag 11 - Reisverslag uit Haines City, Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

USA dag 11

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

06 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Haines City

Vanmorgen maar eens rustig aan gedaan, we hebben gereserveerd voor de boottocht om 13:00 uur in Clearwater. Aangezien dat toch om en nabij de twee uur rijden is met de vakantie drukte zijn we om 10:30 vertrokken. Eerst nog even getankt en dat blijft een feest in Amerika, $ 2,60 de gallon, dat is 3,7 liter, dus 2,6 / 3,7 = $ 0,70 = € 0,65 voor een liter benzine. Nu rijden we een dikke 3.3 liter minivan met de airco op 10, dus dat zal niet goedkoop rijden maar toch, de benzine prijs is lekker. Verder zijn we gewoon op een verkeerd moment in Amerika, de dollar heeft nog nooit zo ongunstig gestaan. Maar een paar overuren schrijven als ik terug ben.

Nou op weg naar Clearwater, zo'n 130 km ten westen van Orlando aan de Golf van Mexico. Veel toeristen en locals nemen het er nu van en willen allemaal naar zee, na het voor hun begrippen slechte weer van de afgelopen dagen. Hadden wij altijd maar zo'n zomer, maar ja hier is men anders gewend.
De inschatting klopte aardig we waren er om 12:40, parkeerplekje gevonden en op naar de boot, de Little Toot. We voeren al vlot uit met een mannetje of dertig aan boord,
De haven uit richting open zee, aan de baai liggen prachtige huizen van onder andere John Travolta en Nigel Mansell de Engelse ex F1 en Nascar coureur.
De eerste vogel die je hier aan de kust ziet is toch altijd de pelikaan, die grote brutale vogels zitten overal.
Toen we buitengaats waren vroeg de bemanning ons om vooral op te letten of we dolfijnen zagen, Djamila onze lichtmatroos was de eerste die er eentje spotte op 12 uur, dus recht voor de boot, ja gelijk met vaktermen erbij.
De kapitein stuurde er direct op af om te zien of de dolfijn mee wilde zwemmen op de hekgolven van de boot, nou dat wilde ze wel. Het bleken er twee te zijn. Dit kunstje werd een paar keer herhaald en toen waren de dolfijnen (en ik denk de kapitein ook) het zat en voeren we terug met nog een klein ommetje door de baai met wat wetenswaardigheden over de vogels en zo... om na 1,5 uur varen weer veilig op de wal te staan. Was weer een leuke ervaring, bedankt Adri.

Inmiddels waren we wel weer toe aan de lunch, dus naar een visrestaurant voor wat schrimpies en andere witte visjes, en Yvonne iets van kip.

Vamos del la playa! eerst even in een toilet de zwembroek aan en toen naar het hagelwitte strand, wat hoe vreemd ook, niet heet was. De zon brandde als een malle maar het zand was koel?!? We hebben een combinatie van twee ligbedden, een parasol, een tweepersoons ligbed met canapé in beslag genomen.
Eerst meer even zwemmen, heerlijke temperatuur dat water hier, ik schat tegen kookpunt aan, net soep. Nee serieus echt warm water, zeker een graad of dertig aan de kust. Niet echt verkoelend maar wel lekker, hou ik van.
Toen als god in Frankrijk op het grote bed, man, man wat lekker. En jawel toen kwam er een vrachtwagentje voorbij van Hilton, een rijdende bar. Djamila wat flesjes water gescoord, duurder dan een cappuccino op het San Marcoplein in Venetië, maar met deze hitte en na de zoute vis bij de lunch en de zoute zee maakt het niets meer uit.
Het water kwam trouwens wel van de gletsjers van IJsland?!?

Even voor zessen weer huiswaarts, wegwezen voor de mannen komen om de huur van onze strandmeubelen af te rekenen. En toen de gruwelijk hete auto in en direct stonden we in de file. Het was net Zandvoort na een warme zondag.
Gelukkig is er tegenwoordig airco en na wat geduld waren we uiteindelijk om 19:45 bij de Burger King tegenover ons resort. Een burger en een refill of twee later waren we thuis voor een frisse duik in ons zwembad. Ja, dat is wel leuk hier, je betaald altijd maar ėėn drankje, daarna net zo vaak hervullen als je wil. Dat doen ze niet alleen bij de fast-food tenten maar ook in alle andere restaurants.

Na een paar bakken koffie gaan we zo maar weer eens slapen, morgen weer een drukke dag. We gaan naar Aquatica, een water pretpark!

• 06 Augustus 2015 - 18:35

Adrie En Kees:

Hallo allemaal,
    Wat leuk om te lezen over de litle toot. wij zagen vorig jaar best wel veel dolfijnen zelfs met kleintjes erbij zo leuk.
    Alleen de weg naar Tampa is altijd zo druk wij plannen deze tocht meestal op een zondag.Is de weg al klaar ze zijn daar al jaren bezig.
    Ja en de zee is lekker aan de temperatuur voor mij te warm je koelt niet echt af. Ook ben ik truttemuts met al die vissen om me heen en dan hebben we het nog niet over de haaien brrr.

Volgende week is het shoppen zonder tax dus dames sale en geen tax SHOPPEN.
    Bij de Millenium mall (mooie winkels) kun je heerlijk eten bij cheasecake factory ook lunchen.
    Dit was de tip van de dag ha ha.

Veel plezier

• 07 Augustus 2015 - 10:46

Riny:

oh wat mooi, vooral die dolfijnen zo dichtbij

Tags: USA