Dag 4/5 - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 4/5 - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 4/5

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

27 Juli 2016 | Nederland, IJsselstein

Dag lieverds, na een dag droog te hebben gestaan hierbij dan weer een reis verslag.

Gisteren was duidelijk geen reisdag, nee meer een "we doen vandaag helemaal niets" dag. Heerlijk. we zijn dus de hele dag op de camping gebleven met een boek, niet meer dan dat. En ik kan jullie vertellen, het was fantastisch. Ja ik kan er nog veel meer over vertellen, maar dan wordt het niet interessanter van, wan het was niets. Dus ook geen verslag, want ik schreef het al, niets.

Oké vandaag, wel een echte reisdag. We zijn vanmorgen om acht uur vertrokken uit Bourseul en eerst nog even getankt, bij de bakker in een dorp croissants gehaald en toen de tolweg op richting huis.

Het was een prachtige route door het mooie heuvelachtige landschap, met goudgele velden, bossen en overal bloeiende zomerbloemen.

Een hoogte punt in de reis was de brug bij Le Havre, De Pont de Normandië.

De Pont de Normandie, of de Brug van Normandië, is een tuibrug in Normandië over de Seine. De brug ligt op de plaats waar de Seine in Het Kanaal uitmondt.

De Pont de Normandie is met een totale lengte van 2.143,21 m, de langste in zijn soort in Europa. De brug is na een bouwtijd van zeven jaar op 20 januari 1995 ingewijd. Op het moment van opening was het de langste tuibrug ter wereld en ook de overspanning van 856 m tussen twee pilaren was destijds ongeëvenaard. In 1999 werd in Japan de Tatarabrug gebouwd, die een grotere overspanning had dan de Pont de Normandie.

Op het biljet van 500 euro is een gestileerde afbeelding van de Pont de Normandie gedrukt. De Pont de Normandie was de eerste en tot dusver enige door mensen gebouwde constructie die meetelde in de bergprijs van de Tour de France.

Dus....

De wegen waren verrassend leeg, bijna geen verkeer, dus een zeer relaxte reis. En na 830 km waren we weer thuis en staat de touringcar weer voor de deuren (ja ook bij de buren ;-)).

Morgen even naar Schiphol want Djamila en Bart zijn nu (as we speak) onderweg vanuit Curacao.

Dan 's middags naar de Appie en dan kunnen we vrijdag weer vertrekken en dit keer naar het noorden, eerste stop Zweden!

• 28 Juli 2016 - 06:38

Nienke:

Een heel fijn weerzien ❤️

• 28 Juli 2016 - 14:09

Lies:

Leuk weer verhaaltjes !
    Hele fijne dag met de kids !