Dag 3 - Reisverslag uit Bourseul, Frankrijk van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Bourseul, Frankrijk van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

25 Juli 2016 | Frankrijk, Bourseul

We zijn vanmorgen vertrokken uit Yport naar Bourseul, dus van Normandië naar Bretagne.
Het had vannacht geregend, dus het was maar goed dat we alles al ingepakt hadden en dus lekker ontbeten in de camper.
FF badderen en dan op weg.

Via Etretat het toeristische kustplaatsje naar Mont Saint Michel voor een bezichtiging. De wereld beroemde rots voor de kust die vol gebouwd is met compleet dorp in een vesting met natuurlijk meerdere kerken.

Het was nog wel een flink stuk vanuit Yport dus onderweg nog even een stop gemaakt voor de lunch.

Uiteindelijk waren we om 15:30 op de mega parkeerplaats alwaar een shuttle bus je gratis naar Mont Saint Michel brengt. Goed geregeld.

Daar aangekomen kijk je je ogen uit. Het is het toch wel een plaatje hoor. Zo geweldig gebouwd op een rots omringt door zee. Toen wij er waren was het eb, dus geen zee maar modderbanken waar mensen een soort van waddentocht doen naar de kust in plaats van over de brug.

We konden zo de stad in lopen, wel wat politie maar niet noemens waardig en geen controles of zo, geen entree geld ook. Maak je allemaal niet vaak meer mee. Ik had hier andere verwachting van, zeker op gebied van veiligheid en dan vooral om het enorme aantal toeristen wat hier rondwandelt. De straatjes zijn echt volgepakt en je loopt in een mensen massa langs de vele restaurantjes, souvenierwinkles en andere eetstalletjes.

Als je toch van de "hoofdstraat" afgaat is het gelijk een stuk rustiger en kun je pas echt genieten van dit middeleeuwse bouwwonder.

Na een wandeling door de straatjes besloten we om richting de parkeerplaats te lopen in plaats van met de bus. Het was prachtig weer en een prachtige wandeling van ruim een uur.

De camper weer gestart en toen nog een uurtje door naar de besproken camping in Bourseul. Maar niet zonder eerst nog even wat boodschapjes te hebben gedaan voor de komende dagen.

Op de camping aangekomen een plekje uitgezocht en direct maar aan tafel. Weer lekker wat bakken, wat salade en klaar.

Het is een gemoedelijke camping van Nederlandse eigenaren en er staan ook veel Ollanders.

Vanavond nog even nagenieten van de 397 km die weer hebben gereden vandaag. Het was de moeite weer waard, wat een prachtig landschap en wat een mooie dorpjes.

Morgen niks, gewoon met de beentjes omhoog met een boek.

• 26 Juli 2016 - 20:50

Ron En Yvonne:

Hi Michael en Yvonne,

Ik schrok wel vanmorgen toen ik hoorde over de gijzeling en moord op een priester in Rouen. Zover is dat niet van Yport, slechts 78 km !!! Ik vind het echt vreselijk! Gelukkig zijn jullie inmiddels veilig in Bourseul aangekomen na een bezoek aan Mont Saint Michel.
    Groetjes