Dag 22/23 - Reisverslag uit Middelfart, Denemarken van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 22/23 - Reisverslag uit Middelfart, Denemarken van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 22/23

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

14 Augustus 2016 | Denemarken, Middelfart

Hoi lieverds,

Na een dagje niets vandaag weer een reisverslag.

Gisteren dus een dagje niets, heerlijk relaxen aan onze eigen fjord, tenminste zo leek het wel.
Wat een rust en wat een prachtige omgeving ook weer.

Weer lekker gegeten aan het aanwezige picknick set in de zon aan de fjord, hoe lekker.

Maar zoals jullie weten is een fjord eigenlijk een hele diepe baai, inlandig dan. Dus is het water zout of eigenlijk brak door het vele water wat via beekje de fjorden instroomt.
Er zijn dus ook zeedieren in een fjord en ja hoor warempel een zeehond. Een soort van eigen fjord huis zeehond.
Het beest ligt de hele dag te zonnen op een boei. Kom je te dicht bij dan laat ie zich in het water vallen en zwemt wat in de rondte, is de kust veilig klimt ie weer op de boei.
Hoe leuk is dit?

Vanmorgen in alle vroegte weer uit de veren, want we vertrokken om zes uur naar de veerboot die ons naar Denemarken zal brengen.
Dus eerst een bakkie en dan op weg. Eerst toch nog maar weer een foto gemaakt van "onze" zeehond in het roze ochtendlicht.

Het was rustig op de weg en we hadden de twintig km er dus zo op zitten op deze zondagmorgen. We waren dus ruim op tijd. goed geregeld daar bij die Noren, je rijdt langs een loket en de camera had het kenteken al gescanded en we kregen gelijk de boardingpassen mee, ze wist al wie we waren.
Toen op een groot parkeer terrein in de rij. Klokslag zeven uur begon men met het inrijden van alle voertuigen en om acht uur voeren we de haven uit.
We hadden ook het onbeperkt buffet in het restaurant besproken en ook dat was niet verkeerd, wat een keuze. Eerst wordt je naar je eigen tafeltje geleid en dat is dan ook je tafel gedurende de reis. Dan.... pannenkoek met ahorn siroop en softijs, beter kun je de dag niet beginnen!

Na een dus een rustige tocht van drie uur en een kwartier en een volle buik kwamen we aan in Hirtshals op het noordelijkste puntje van Denemarken. En we waren al snel van de boot en op de snelweg naar het schiereiland Middelfart waar onze camping ligt voor de komende drie nachten.

Dit ging allemaal erg vlot, het was erg rustig aan onze zijde van de weg, de andere kant was heel druk met een grote optocht van caravans en campers.

We werden op de camping hartelijk welkom geheten en na een volledig tour en uitleg van alles op de camping konden we zelf een ruime plaats uitzoeken.
Na een korte vergadering hebben we unaniem besloten om voor plek K4 te gaan. Dus even waterpas gezet met de wielkeggen, stroompie er aan, de pootjes uitgedraaid, de twee aan de achterzijde tegen het schommelen 's nachts bij het omdraaien in bed. Zeker alles bij elkaar tien minuten werk en we staan gesteld. Tijd voor een bakkie!

Verder niet veel meer gedaan, zelf even ingedut in de bijrijders stoel na al deze inspanningen van vandaag, want eerst 20 km rijden, dan 135 km varen en dan weer 286 km rijden dat hakt er in ;-) en niet te vergeten er ook nog eens vroeg bij opgestaan.

Lekker buiten gekookt, kipkarbonade, sperziebonen met amlou of jus, aardappelpuree, appelmoes en Griekse yoghurt met aambeien toe, man wat een Koningsmaaltijd.

Internet/wifi is hier ook prima, dus vanavond ga ik beginnen aan het tweede seizoen van The Bridge, die Deens/Zweedse politieserie op Netflix.

Morgen en overmorgen in de zon liggen, misschien, heel misschien even voelen aan het water...

• 14 Augustus 2016 - 21:20

Ingrid:

Jullie genieten en eten ook lekker lees ik, maar Griekse yoghurt met Aambeien lijkt mij toch niks !!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes van Ingrid.

• 17 Augustus 2016 - 17:48

Lies:

Hé , dat dacht ik nou ook !
    Maar met Michaeltje weet je maar nooit !!!!