Dag 1 - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

11 Maart 2016 | Nederland, IJsselstein

Vandaag vertrokken voor een korte vakantie in Marokko.
Na een aantal jaren om deze tijd naar de Canarische Eilanden te zijn geweest nu maar eens anders. Wel ongeveer even ver naar het zuiden, naar de zon.
Vanmorgen nog gewerkt en dan Co en Greet opgehaald en met z'n vieren naar Schiphol. Auto geparkeerd in P2, lekker voor de deur van vertrekhal 1. Koffers ingeleverd en dan eigenlijk weer naar mijn werk. Op Schiphol hebben we de nieuwe vertrekfilters, die veiligheidscontroles waar door de scanner heen moet nieuw voorzien van sprinklers en rookmelders en dan loop je verder na de douane naar Lounge 2, weer een project van mijn cluppie.
Wordt wel mooi trouwens.
Toen maar eens broodje gescored en dan nog even wachten en toen het nagelnieuwe vliegtuig in van Transavia en toen gebeurde er iets merkwaardigs.
Maanden van te voren boek ik altijd de tickets incl. de stoelen. Dus netjes op een rij. Dus we laten de instapkaarten zien bij de gate en ik krijg een andere stoel toegewezen?!?, ja ik had geluk, hij was maar één rij naar achteren en wel nog bij de nooduitgang, de lekkere ruime plekken. Ja, daar had ik ook voor betaald! De dame kon niet uitleggen hoe dit nu kwam, maar ik kon altijd mijn geld terug vragen?!? Jullie begrijpen ik nu plots een ontevreden klant was. In het vliegtuig nog maar een keer mijn ongenoegen geuit en de mevrouw op "mijn" werd toch maar verzocht met mij te ruilen. En zo hoort het, snotverd...
We vertrokken
N keurig op tijd en na een heerlijke vlucht waren we al om 17:00 uur plaatselijke tijd in Marrakesh. Even moeten wachten op onze transfer, we waren iets te vroeg, maar we werden keurig tot aan het Jamaa El Fna plein, het beroemde plein met de verkopers en artiesten. Daar stond de meneer van het Riad al op ons te wachten en na een wandelingetje over het plein, door een straatje en vervolgens een steegje kwamen we bij de Riad. Er ging een klein deurtje open en plots stonden we in een paleisrevolutie uit de sprookjes van 1001 nacht. De wierook brande, de kaarsen, de gekleurde oosterselampjes, wat een sfeer, en wat een welkom.
Glaasje mint thee (yep ik en thee, 's lands wijsheid, 's land eer), een koekje, wat formulieren en toen een rondleiding door de Riad.
Prachtige oosterse kamer, van alle gemakken voorzien.
Daarna even relaxen bij de knetterende open haard. En toen aan tafel, een romantisch Marrokaans diner met salades en een tahin met kip. Een Carmel flan als dessert.
Na het eten nog even lekker bij de open haard genieten van een Arabische koffie en nu dan weer mijn eerste blog dit jaar.

  • 12 Maart 2016 - 07:32

    Yvonne Vink:

    Hi Steffies,
    Klinkt weer goed en ziet er puik uit! Een top vakantietje toegewenst!

  • 12 Maart 2016 - 08:59

    Ria Van Der Gun:

    Goedemorgen allemaal,

    We wensen jullie een heerlijke vakantie samen.
    OP !! naar mooie nieuwe ontdekkingen.
    Gr. P&R

  • 13 Maart 2016 - 22:23

    Nienke:

    Ziet er super goed uit!

  • 13 Maart 2016 - 22:30

    Nienke:

    (Ik had net een heel stuk getypt en op plaatsen gedrukt, maar tekst is weg? Nu net bij 2e poging weer (gelukkig gekopieerd), dus ik zet mijn verhaal nu in reisverslag 1)

    Salaam Aleikoum Michael & Yvonne,

    Ik was vanmorgen heel vroeg ook wakker, maar dat was door een andere oproep ;-)
    Heb toen jouw reisverslag gelezen en vanmiddag aan Hakim voorgelezen.
    Ik heb ervan genoten, omdat ik e.e.a. herken en de roots van Hakim in Marokko liggen.
    Fijn dat jullie zo genieten!

    Wij vonden Marrakech erg luidruchtig en het plein een enorme belevenis (niet altijd positief). Is Yvonne al achterna gezeten door een vrouw met boerka die henna wilde zetten? Laat jullie niet (mis)verleiden!

    We wensen jullie een mooi vervolg toe en hopen dat de tajin's blijven smaken (zijn zo gezond). Besaha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, IJsselstein

Michael

Actief sinds 17 Feb. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 36669

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 12 Maart 2019

Zuid-Afrika

26 December 2017 - 09 Januari 2018

Lanzarote

13 Oktober 2017 - 11 November 2017

Australië

19 Mei 2017 - 29 Mei 2017

Portugal

02 Februari 2017 - 16 Februari 2017

Lanzarote

23 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Noorwegen

30 April 2016 - 16 Mei 2016

Curacao

11 Maart 2016 - 22 Januari 2016

Marokko

17 November 2015 - 27 November 2015

Paramaribo

05 November 2015 - 09 November 2015

Venetië

26 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Oostkust USA

Landen bezocht: