Dag 11 en 12 - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 11 en 12 - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 11 en 12

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

22 Maart 2016 | Nederland, IJsselstein

Ja lieverds, dit is dan weer het laatste verslag van deze reis.

Ja en weer een dubbele, want we hebben gisteren niets gedaan, dan hangen bij het hotel. Dus ontbeten, buiten gezeten in het zonnetje, bakkie gehaald, lunchen en dan toch maar weer eens lekker langs de boulevard wandelen. Was gisteren erg winderig, dus van in de zon liggen kwam niet veel. Aan het strand werd je werkelijk gezandstraald , dus achter een schermpje nog een bakkie gedaan en nog ff relaxen op de kamer.

Yep, dan was het weer tijd voor het diner. Ik vertel het hier nu maar één keer, nee het was hier helemaal niets met die koolhydraten.

Het was dit keer een Marokkaanse avond, dus meisjes die ons welkom heetten in een soort klederdracht, nee geen boerka's, gewoon gezellig. Er stond een nomadentent voor de vakantiefoto, en een stalletje met allerlei specerijen, en dat ruikt me toch lekker.
Verder waren alle gerechten traditioneel. dus veel lam en vis. Een heel arsenaal aan verschillende tahin's. Dan hebben we het nog niet over de desserts... mensen wat een feest.

En toen brak de hel los! in deze toch lawaaierige zaal (veel steen) kwamen de koks binnen met een ijstaart van naar schatting 3,43 meter lang en muziek makende koks en dat klonk werkelijk enorm. Allemaal van vuurspuwende dingen op de taart, we dachten eerst dat iemand jarig was of een bruiloft. Nee, niets van dat alles gewoon een ijstaart!

En dan was het weer de dag van vertrek, we hadden er geen zin. we vermaakte ons prima daar. En dan het nieuws vanmorgen, snotverd...
Het eerste wat ik vanmorgen las was dat verschrikkelijke nieuws uit Brussel. En wij moesten nog gaan vliegen....we verwachtten natuurlijk vertragingen.

Maar goed eerst maar weer eens ons laatste pannenkoeken met jam ontbijt en dan opweg naar het vliegveld.
Alles ging goed tot dat er weer een politieagent op de weg stond met weer zo'n lasergun. En weer vond men dat ik te hard had gereden en dit keer dus naar ons alle vier de mening absoluut niet. Dus de discussie nu maar eens flink aangegaan.... alle drie de politieagenten kwamen er aan te pas, de één nog eigenwijzer dan de ander, maar ja we hadden een vliegtuig te halen en de discussie werd grimmiger en grimmiger. Dus maar weer schoorvoetend en vloekend het standaard bedrag betaald en wij weer op weg.
Nog even getankt en de huurauto geparkeerd op een speciaal deel van de grote parkeerplaats. Niemand te bekennen van het verhuurbedrijf dus ik op weg naar de aankomsthal, want daar zitten die lui meestal. Mis, mocht niet naar binnen moest via de vertrekhal. Oké, oké, wij naar de vertrekhal. Dankzij onze vrienden van IS al de veiligheidscontrole voor je de hal überhaupt in komt. Dus alles door de scanner en ik weer binnendoor naar de aankomsthal voor om die auto in te leveren. Kom ik bij het loket, is er niemand. Oké, rustig blijven. Uiteindelijk kwam er iemand aangestiefeld, "no sir outside is man". Oké, rustig blijven en ik weer naar buiten naar de parkeerplaats. En ja, daar stond een aardige man op me te wachten. Wij naar de auto voor een grondige inspectie en toen zei de beste man:"you must pay €50 for cleaning car". Oké, dat was de druppel. Nadat ik die aardige man had uitgelegd dat ik niet ging betalen, omdat hij voor dat geld een Marokkaan het hele vliegveld inclusief alle vliegtuigen kon laten schoonmaken en ik het spuugzat was om continu door iedereen om geld gevraagd te worden, ben ik terug gelopen naar de vertrekhal. Daar moest ik natuurlijk weer door de security en daar kwam de volgend verrassing.
We moesten nu weer een formulier invullen om het land te verlaten met weer dezelfde paspoortgegevens en weet ik veel allemaal. Om gek van te worden. Dit moest overigens ook bij ieder hotel, dus in totaal heb ik als goede reisleider 28 dezelfde formulieren ingevuld de afgelopen dagen!
Goed, de koffers ingeleverd, ingecheckt, door de douane en nu eerst een bakkie, was ik aan toe.
Zou toch zo'n ochtend je hele vakantie kunnen verpesten.

We vertrokken keurig op tijd en waren ook eerder op Schiphol, koffers snel op de band en hop naar onze laatste vakantie bestemming, de Mac in IJsselstein voor een laatste goed maaltijd.

Dus lieverds we zijn weer thuis na een fantastische vakantie vol met verhalen, indrukken, en prachtige plaatjes die ik graag met jullie wil delen.

Tot de volgende reis....


  • 23 Maart 2016 - 06:53

    Yvonne Vink:

    Wat een gedoe de laatste dag... Bedankt voor het delen van jullie fantastische vakantie en prachtige verhalen! Welkom thuis en graag tot een volgende reis...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, IJsselstein

Michael

Actief sinds 17 Feb. 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 36615

Voorgaande reizen:

19 Februari 2019 - 12 Maart 2019

Zuid-Afrika

26 December 2017 - 09 Januari 2018

Lanzarote

13 Oktober 2017 - 11 November 2017

Australië

19 Mei 2017 - 29 Mei 2017

Portugal

02 Februari 2017 - 16 Februari 2017

Lanzarote

23 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Noorwegen

30 April 2016 - 16 Mei 2016

Curacao

11 Maart 2016 - 22 Januari 2016

Marokko

17 November 2015 - 27 November 2015

Paramaribo

05 November 2015 - 09 November 2015

Venetië

26 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Oostkust USA

Landen bezocht: