USA dag 10 - Reisverslag uit Haines City, Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu USA dag 10 - Reisverslag uit Haines City, Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

USA dag 10

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

05 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Haines City

Vandaag was weer een grote dag, de ballonvaart. eigenlijk moet ik zeggen vannacht.
We waren vanmorgen om 4:30 op, bakkie koffie, aankleden en de deur uit naar de ontmoetingsplaats een klein halfuurtje rijden, voor de kenners bij Championsgate.
Klokslag 5:30 was Bob er met zijn busje en aanhanger met zo bleek, twee ballonnen.
In de bus zaten al drie dames met twee dochters voor ballon twee.

En op weg naar de vertrekplaats op een paar minuten rijden in de wildernis.
Daar aangekomen werd het spul, de mand, de ballon uitgeladen. Een half uur later waren we klaar voor vertrek. Wij vlogen met Bob zelf, en hop de Steffies ook het mandje in, wat gas in de ballon en weg waren we. Inmiddels was het ook al licht geworden en was het uitzicht fenomenaal.
Het weer was prachtig en we voeren gladjes met de wind mee. Muisstil daarboven, maar je hoort van beneden alles goed.
Alleen het blazen van de gasbrander hoor je en voel je, wat een lawaai en hitte.

Het grootste deel vlogen we over de bossen van cipressen die met hun pootjes in het moeras staan. We hebben nog enkele herten gezien die op hun gemakje aan het wandelen waren.
We vlogen niet erg hoog, maximaal zo'n 100 meter.
Aan het einde van de vlucht kwamen we over woonwijken waar het zwaaien kon beginnen en het roepen van "goodmorning".
Uiteindelijk moet je na ruim een uur ook een keer landen, dat hebben we eerst geoefend, dus opstellen in de mand en dan een zacht touch als proefje, dat ging goed.

Toen weer omhoog om onze echte landingsplaats te zoeken, we misten de plek waar Bob wilde landen, dus kwam plan B en ook dat veld leken we te missen, maar nee, nu het roer om, om via de boomtoppen (yep, vlogen we dwars doorheen) ruw te landen in een uiterst hoekje van een nat veld.... en ja hoor de mand viel om en wie lag er boven op me? Djamila, mijn bril kapot. Ze heeft tijdens de landing de hele mand bezocht, nee, inderdaad niet gedaan wat we geoefend hadden en zeker niet goed vastgehouden.
Snel eruit gekropen rechtopgezet en toen gezamenlijk bij de bomen weggetrokken om het scheuren van de ballon te voorkomen.
Door stonden we in een van water, muggen en mieren vergeven veld.
Gelukkig kwam de volgwagen al vrij snel om de spullen in te pakken en in te laden. Was wel nog even met z'n allen duwen, want ja die bus zat vast in het drassige veld.

Zo, we zaten weer in de bus naar de vertrekplaats, waar we nog een ontbijtje krijgen, pizza met ei en spek en natuurlijk een glaasje champagne om onze eerste ballonvaart te vieren.

Het was weer een top ervaring en gelukkig toch zo'n gekke landing, niet eentje uit het boekje maar een improvisatie met gedoe. dit kunnen we dus ook weer van onze bucketlist schrappen.

We gingen voldaan weer terug naar villa voor een relaxte dag bij het zwembad. Wel nog eerst even langs de Walmart, daar zit ook een opticien in en ik moest mijn bril natuurlijk laten repareren. Was zo gepiept en service van zaak, dus dat viel weer mee.

Morgen naar Clearwater aan de Golf van Mexico voor een boottocht (moet van Adri ;-))
en een middagje strand...

• 05 Augustus 2015 - 08:42

Lydia:

Wat een spannende landing zeg!! Gelukkig heel eruit gekomen en de bril weer in orde! Jammer dat ik er geen bewegend beeld van heb ;-)

Veel plezier met de boottocht! Ik wacht weer de verhalen af! :-)

• 05 Augustus 2015 - 09:04

Adrie En Kees:

Leuk hoor de ballonvaart alleen de landing niet met al die enge beesten brrr.
    Volgend jaar zitten wij in Championsgate, vorig jaar zaten wij daar ook in de buurt dat is vlak bij de 4 hoef je niet iedere keer de 192 over ook al heeft dat ook wel wat andere keren zaten we aan de 27.
    Ben echt heel erg benieuwd of jullie met de little Toot meegaan is echt heel leuk en Honeymoon Island ook echt leuk om te doen maar wel heet hoor pfff ,je kan er ook fietsen huren.
    Kijk uit naar de verhalen.
    Zijn jullie al bij Celebration geweest ook leuk om te doen rondje om het meer lopen krokodillen spotten en natuurlijk al die mooie huizen bekijken.
    groeten

• 05 Augustus 2015 - 21:08

Yvonne En Ron:

Hallo wereldreizigers,

Wat een leuk verslag, van weer een enerverende dag! Jullie maken toch wat mee daar in Florida.
    Gelukkig niet precies midden in een moeras geland met alligators op de loer…….
    Veel plezier nog!

Groetjes

• 05 Augustus 2015 - 21:40

Jolanda:

jullie maken ook iedere dag wat mee zeg,en michael je kan ondertussen wel een boek er over schrijven volgens mij word het wel een bestseller,wat kan jij leuk schrijven zeg.

• 07 Augustus 2015 - 10:48

Riny:

Had van Djamila al foto's gezien van jullie spectaculaire ballonvaart! Mooi hoor

groetjes uit een warm Nederland

• 16 Augustus 2015 - 14:28

Nienke:

Hihi, oei, jeetje, wat een landing joh! Gelukkig geen lichamelijk letsel!

Tags: USA