Dag 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

01 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Goedemiddag bloggers,

Het is weer zover, de Steffies zijn weer op reis. Dit keer het zonnige eiland in de tropen, Curacao. Voor velen geen nieuws, maar voor Djamila wel! Djamila wist niet beter of we waren op de camping in Zeewolde, in de kou.

Misschien toch nog even uitleggen, Djamila is op 1 maart vertrokken naar Curacao voor een sabbatical van zes maanden. Ze is hier met haar vriend Bart, wonen in een appartement en brengen de tijd door met genieten van alles wat dit zonnige eiland biedt en hard werken in de horeca.

Toen we hoorden dat Djamila en Bart een ticket hadden gekocht hebben wij ook een huis gehuurd hier en een ticket. We vonden het leuk om niets te zeggen tegen hun want dan is het een leuke verassing.

Dus zijn wij gisteren om 10:00 vertrokken vanaf Schiphol en waren we na een rechtstreekse prettige vlucht met onze vertrouwde KLM om 14:00 in de hitte. Want geloof me als je uitNederland vertrekt bij 3 graden dan is de 31 graden hier warm te noemen, zo niet heet.
Na geruime tijd in de rij te hebben gestaan bij de douane waren we toch snel buiten en konden we direct met de taxi naar onze villa.

Daar aangekomen was de verhuurder er ook om ons het huis te laten zien en dat viel zeker niet tegen. Het is gelegen op een heuvel met prachtig uitzicht en een heerlijke palapa om uit de zon in het altijd aanwezige verkoelende briesje bijvoorbeeld dit te typen.

Nog even huurauto opgehaald en na een Senseo op naar de Albert Heijn voor de eerste benodigdheden.

Op het moment is de moeder van Bart, Riny ook hier en logeert bij Djamila en Bart en zat zij ook in het complot, zodat wij via de WhatsApp op de hoogte werden gehouden over de bezigheden die ze gepland hadden voor de avond. De bedoeling was dat ze uit eten zouden gaan ergens en dat wij daar dan ook heen zouden komen.

Uiteindelijk wisten we om 19:15 waar ze waren en zijn daar toen ook naar toe gegaan. Was wel een soort van spannend allemaal, want ja, ze mochten ons niet zien...

Toen we het restaurant, lees strand opliepen konden we ze ongezien benaderen en de verassing was dan ook compleet en ja ze was heel blij ons te zien. Er kwamen de nodige emoties los, niks geks, gewoon zoals verwacht. En nu lijkt het net alsof Djamila blij was, maar dat waren wij ook hoor. Heerlijk om toch weer je meisje vast te kunnen houden.

Dus gisteravond heerlijk met z'n vijfjes aan zee gezeten in een standtent en genoten van een Pinã Colada, biefstuk en frieten, wat wil een mens nog meer?

Na deze heerlijke avond zijn we naar ons huis gegaan en nog een uurtje buiten gezeten om te na te genieten van deze prachtige dag.

En ja dan begint de zes uur tijdsverschil toch binnen te komen en lagen we er om Nederlandse tijd om 5 uur in, dus we zijn precies 24 uur op geweest.

Vandaag een rustig dagje, nog wat boodschapjes doen, wat rond het zwembad hangen en dan komt Riny bij ons logeren voor de rest van haar verblijf hier, gezellig.

Morgen meer......

• 01 Mei 2016 - 14:08

Ron En Yvon:

Hallo Michael en Yvonne,

Fijn te horen dat jullie weer even herenigd zijn met Djamila en Bart. De villa ziet er geweldig uit!! Veel plezier daar.

• 02 Mei 2016 - 16:54

Ingrid Flevo:

Hallo genieters.

Jullie hebben weer een mooi stekkie gevonden. Prachtig en ook een zwembad.

Fijne dagen.

Groetjes van Ingrid.