Suriname dag 3 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Suriname dag 3 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Suriname dag 3

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

20 November 2015 | Suriname, Paramaribo

Vandaag weer een heerlijke dag gehad. Na het ontbijt had ik een afspraak met de brandweer commandant hier in ons hotel voor een voorbereidende bespreking over onze waterleidingsprinkler.
Was erg leuk en ontspannen, bijzonder was om te ervaren dat ook de brandweer hier een zelfde handelwijze heeft als bij ons inzake keuze voor preventie.

Vandaag was overigens een zonnige dag, dus wat heter dan gisteren, maar niet zo klam, dus wat aangenamer. Nog wel gewoon een graadje of 33.

Nadat de beste man weer was vertrokken zijn wij naar Blauwgrond gegaan voor een Javaanse lunch op aanraden van onze eigen Javaantje schoonzus Yvonne.
Dus wij naar een warung, een Javaans eethuis en wat we natuurlijk als eerste moesten eten was Soto ajam met ei, die heerlijke soep.
Beetje ketjap en peper erin en als je het nog niet warm hebt dan krijg je het nu wel warm, wow hier hebben ze echte peper!
Dat had ik gisteren trouwens ook al ervaren toen we bami en nasi aten met peper (smaakte overigens als van de andere schoonzus Tjandra).
Na de foto hebben Tie Loo met kip gegeten (cassave met kip) was heerlijk. Ook een zijn we nu aan de zuurzaksap, een soort fruit wat naar perzik smaakt.

Na de lunch weer op pad, nu naar een touroperator om twee excursies te boeken voor morgen en overmorgen.
Nog een flinke wandeling gemaakt door de stad en toen we weer bij het hotel waren, moesten we weer wat droogs aan na ons te hebben opgefrist.
Vanmiddag wat gelezen en vanavond in het hotel op het terras wat gegeten. Nog even via uitzending gemist naar Floortje geen en nu vroeg naar bed. Morgen vertrekken we om 7:00 uur voor een excursie naar Bakkie, een oude koffieplantage. Eerst met de bus, dan verder met de boot.... wordt een lange dag.

Dus morgen een goed verhaal hoop ik.

• 20 November 2015 - 07:36

Adrie En Kees:

Hallo vakantiegangers.
    Wat leuk om jullie weer te volgen helaas geen reistips van de dag van ons want ja Suriname daar zijn we nog nooit geweest.
    Maar zo te lezen lijkt het me ook wel leuk om daar rond te stappen.

Groetjes Kees en Adrie