Dag 15/16 - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 15/16 - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 15/16

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

29 Oktober 2017 | Australië, Hervey Bay

Hoi Lieverds,

Na twee reisdagen weer tijd voor een verslagje.

Voorlopig loopt alles nog op rolletjes. Erg lekker vakantieland, mooi weer, leuke vriendelijke mensen, niets mis mee.
Weer is nog erg goed, vertrokken uit Airlie Beach met 28°C en onderweg naar Rockhampton stond er 37°C op het metertje in de auto.
Was een mooie rit over een niet altijd even goed onderhouden tweebaansweg, maar mooi weer 540 km gereden. De wegen zijn wel leeg, je komt sporadisch wat tegen. Vooral ook geen pompstations.
We hebben nu zo’n 1200 km gereden naar het zuiden en de hele weg velden met suikerriet met het speciale spoor hiervoor. Bizar.
Ook bizar is een bosbrand waar niemand wat aan doet of zelfs maar naar om kijkt. We zijn er dwars doorheen gereden!
Trouwens veel aangereden kangaroes langs de weg, zeker al tien geteld.
Nog een mooi stopje gemaakt aan zee voor een broodje.

We overnachten in Rockhampton in een voormalig kantoor van de Spoorwegen uit 1885. Erg fraai gerenoveerd in de oude stijl.
Tijd voor weer wat boodschapjes bij de Woolworth, tanken en een bakkie. Dat laatste werd een probleem, werkelijk alle café’s waren dicht op de zaterdagmiddag.
Niet getreurd een bakkie gezet op de kamer met een zakje instant, is niet alles, maar wel koffie.

Tijd voor een steak! Rockhampton is de rund hoofdstad van Australië, dus...
Maar we hadden wel pech, want de dag voor wij aankwamen was er nog een rodeo!
Dus wij naar de overkant van het hotel, een steakhouse. Nou die hebben ze wel, en goede kan ik inmiddels uit ervaring vertellen.
Lokaal potje bier erbij, wat kan het leven mooi zijn.

Wij hebben inmiddels ervaren dat het hier in de restaurant anders werkt dan bij ons. Je krijgt een menu kaart, je gaat naar een loket en je besteld je eten en erkend direct af. Het eten wordt even later aan de tafel geserveerd. Drinken haal je bij een ander loket, reken je daar af en krijgt dit meteen mee.
De porties zijn trouwens nergens kinderachtig....

Voldaan weer naar de kamer en weer bijtijds uit de veren voor een goed ontbijt en weer de weg op voor weer 400 km naar Hervey Bay. Ging weer vlotjes, nog een stopje gemaakt in een echt chauffeurs café met serieuze kommen koffie.
We hadden in Rockhampton al gebeld de motel eigenaresse over wel of niet een walewatch cruise boeken. We zitten aan het einde het seizoen dat de walvissen langskomen, ze zou het uitzoeken.
Dus toen we vanmiddag hier aankwamen vertelde ze gelijk dat het niets meer wordt, er zijn nog wel walvissen maar door de noordenwind is de oceaan erg ruw en dat is voor de meeste mensen niet plezierig en dus varen ze niet meer, jammer maar helaas. Morgen vertel ik wel wat nu gaan doen, een echte cliffhanger!

Vanmiddag weer naar de Woolworth voor het avond eten en ontbijt morgen. We hebben een kamer op de begane grond, dus konden we lekker in de tuin eten. Eens wat anders dan iedere dag in een restaurant.
Vanmiddag nog even in de oceaan gezwommen, strand is de straat over steken bij het motel. Even lekker op een handdoekje zitten staren en dan weer terug en het zout en zand afspoelen in de douche. Al met al weer twee lekkere dagen.

Morgen weer nieuwe avonturen....