Dag 4/5/6 - Reisverslag uit Kurrajong Heights, Australië van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 4/5/6 - Reisverslag uit Kurrajong Heights, Australië van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 4/5/6

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

18 Oktober 2017 | Australië, Kurrajong Heights

Hoi Lieverds,

Ja, ja, het heeft even geduurd, maar na mijn verhaal begrijpen jullie het wel...

Dus maandag morgen om 6:00 ging de wekker weer, want we werden om 7:15 opgepikt bij ons hotel voor de transfer naar het vliegveld. We gingen weer verder met de reis, nu naar Sydney.

De chauffeur was mooi op tijd en de spits viel ook erg mee, dus we waren er zo. Ook de security en grenscontrole was een fluitje van een cent dus we zaten al heel snel in de lounge van Emirates. Je kunt van die Arabieren zeggen wat je wil, maar ze hebben een mooi en enorm vliegveld gekocht. Wat ook op valt is hoe schoon het overal is, niet alleen op het vliegveld, maar gewoon in heel Dubai.

Dus nadat we het ontbijt hadden gebruikt in de lounge nog even de tax-free winkels bezocht, want we wilden gelijk maar sigaretten meenemen voor Joomay, dus vier sloffen aangeschaft, was een koopje, 54 ekkies voor vier sloffen!

Uiteindelijk na een half uur vertraging gingen we aan boord van die knoepert. (Ze hebben inmiddels meer dan 200 van die A380’s).
Weer dezelfde lekkere plek, nu toch maar eerst een jus-d-oranje.

En weer de lucht in nu voor 14 uur overdag. Dus niet slapen, filmpje kijken, wat eten, in de bar hangen, nog even dutten en dan is het ontbijt er al weer. We landen om 7:30 lokale tijd, dus gewoon een nacht overgeslagen en dat zou nog wel gaan opbreken.
In het vliegtuig kregen we nog een kaartje om in te vullen voor de douane/grenscontrole en wat stond daar op? 25 sigaretten max invoeren per persoon mee? Dan boete plus de reguliere prijs van Australië. Reken op 20 ekkies per pakje, we hadden er veertig!
Wat nu? Gelukkig de hele weg WiFi aan boord, dus nog even e.e.a. Opgezocht op het internet, even zitten chatten met mijn nicht in Australie, kortom we hadden een uitdaging en die hebben we opgelost door alle sigaretten in de eerste de beste vuilnisbak te gooien op het vliegveld. zonde hè?
De vlucht was verder weer bijzonder goed verzorgt, aardig cabine personeel, goede bar, is toch de leuk ding dat er toch voor ons een flesje Moet & Chandon wordt opengemaakt. Een paar Blodymary’s er achter aan, maar slapen ho maar $$%%&**.

Goed wij dus flierefluitent door de controles op het vliegveld en? Niets gecontroleerd, we waren er in tien minuten door, dus....

Onze transfer stond weer keurig klaar met een zeer verbaasd gezicht dat we al door de controle waren, duurd normaal een uur!

Op naar ons hotel, is goed, schoon, compleet in een leuke wijk van Sydney, Surrey Hills. We konden pas om 11:00 uur oude kamer, is al snel, en dus eerst maar even naar een flappentapper gegaan voor wat AUD’s en alvast vier OV-kaarten gehaald voor de bus.
Nog een flinke wandeling gemaakt, onder ander ernaar de St. Mary Kathedraal en we waren om 11:00 weer terug in het hotel.
Even plat tot 14:00 en toen met de bus naar de Quay, de plek waar de veerboten liggen naar onder andere Manly, dat was onze bestemming voor de middag. Een half uurtje varen naar een mooi kustplaatsje. Lekker buiten zitten op het dek in de zon en genieten van de omgeving. Je hebt dan een pracht uitzicht op de skyline van Sydney, met de hoge kantoren, The opera House en de Harbour Bridge (die van het vuurwerk).

Aangekomen nog een kleine wandeling naar het strand. Even lekker op een stoepje genoten van het uitzicht, nog een echt Italiaans bakkie gehaald en toen de ferry weer terug. Heerlijk.

Bij de Quay nog een rondje Opera house gelopen en onderweg nog wat gegeten en toen terug gelopen naar ons hotel. Nog een bakkie gedaan op een terrasje en toen weer voldaan, maar werkelijk verrot naar bed.... dus echt ik had niet meer de kracht om wat te typen. Vandaar dit lange verslag.

Vanmorgen weer fris en fruitig om 9:30 de deur uur met de bus weer naar de Quay, want daar zit ook de fietsen verhuur in de buurt. Want ja we gingen fietsen, ja ik ook! Eerst ontbeten bij de Mac, een Ham & Cheese Toastie met een lekker bakkie, top tent.

Toen de fietsen opgehaald, mooie mountain bikes van Trek, geen gekkigheid. Wel een plattegrond van Sydney met een schaal van kan niets lezen, wat krassen van die aardige meneer erop en dat is dan de route, no worries mate!
Wij op pad vol goede moed. Even voor de duidelijkheid Sydney is niet plat en die brug is hoog, heel hoog. Dus na ook wat keertjes verkeerd gereden te hebben, lees geklommen zijn er mooi toch overheen gefiets. Eraf ging goed en we hebben wat tijd doorgebracht aan de noord kant van Sydney. Uiteindelijk ook weer die brug op voor de terugtocht, daarna nog wat lang het water langs allerlei oude havens en loodsen gefiets die allemaal opgeknapt zijn en nu zeer luxe appartementen zijn. Je kent dat wel van IJsselstein, met die jachten voor de deur en een Ferrari of Rolls-Royce erbij.

Al met al een mooie tocht door dit deel van Sydney. er is veel gedaan aan de waterkant, mooie wandel/fiets paden, heerlijk daar.
Uiteindelijk om 17:00 de fietsen weer ingeleverd en ik sta nu nu te typen, zitten kan ik de komende dagen niet meer.
Nu zonder gekheid, we vonden het zwaar met al die heuvels, maar zeker de moeite waard. Een leuke manier van een stad ontdekken. Dit gaan we in Melbourne nog een keer doen. Dus ik hoop dat ik tegen die tijd weer kan zitten.
Het is hier nu 19:30 en ik ga er een eind aan breien. We gaan zo om de hoek gezellig een hapje eten en morgen weer op pad met de stadsbus naar Bondi beach!

O ja, nog even een nabrander, die Aussies hier zijn rete relaxed, vriendelijk, behulpzaam, echt heel leuk, taaltje leuk en het eindigt altijd met:”No Worries”. Dat is een soort dank je wel.

• 20 Oktober 2017 - 19:14

Yvonne Vink:

Wat een leuke en avontuurlijke reisverslagen weer! Enne... alvast tipje voor in Melbourne: biefstukje mee

• 20 Oktober 2017 - 19:22

Yvonne Vink:

... zag dat niet m'n volledige reactie overgekomen is...

Zie dat ik wat reisverslagen achter loop, dus ik ga gauw verder lezen. Groetjes en veel plezier!

Tags: Sydney