Dag 7 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

19 Oktober 2017 | Australië, Sydney

Hoi Lieverds,

De laatste dag in Sydney. Vanmorgen even rustig aan gedaan en pas laat de deur uit saampjes. Eerst even ontbeten op een terrasje in de buurt en toen de OV-kaarten even wezen opwaarderen voor vanmiddag. Dit hebben we bij de 7/11 gedaan.
Daar werkt een aardige man die vroeg waar wij vandaan kwamen, dus Holland! Toen begon die toch wat leuks te vertellen, hij kwam uit Bangladesh en als kind moest hij op de lagere school als 7-jarig jongetje een bedankbrief schrijven aan Holland voor de hulp die ze hadden ontvangen na de zoveelste watersnoodramp in de jaren ‘80. Toch mooi dat reizen, mensen ontmoeten met een verhaal.

Nu valt het mij hier toch op dat iedereen wel wat wil vertellen, een man in de lift die verteld dat hij buiten de deur wat gaat eten, fruits ofzo, maar het zal toch wel weer frites worden. Een man die een kop koffie besteld bij de Mac en blij is dat er toch veel kundige mensen bij de Mac werken en een heerlijke cappuccino maken. Kortom, vrolijke open mensen hier.

Goed de kaarten dus opgewaardeerd, ontbeten, we waren weer klaar voor de volgende trip. Met z’n vieren naar Bondi Beach met de stadsbus, De juiste halte was even spannend, dan maar gewoon uitstappen waar de meisjes met bikini’s ook uitstappen.
Wel grappig dat de chauffeur een oude man gewoon gratis meenam.
Dus we hadden de goede halte en stonden direct bij het begin van de Coast Walk, een 6km lang wandelpad langs de prachtige kust. Weer niet vlak, wat trappen en een omweg wegens storm schade over een enorm kerkhof. Ook even meegepikt.
Mooie baaien, prachtig water, veel surf dude’s, geen haaien.
Nog twee stops gedaan voor een drankje en een hapje en toen de bus weer terug naar de stad.

Even opgefrist en weer op weg naar het centrum, (andere)Yvonne moest nog even naar de Apple store om haar nieuwe iPad te voorzien van de laatste IOS versie en wij gingen intussen even naar het Queen Victoria Building, een prachtig gebouw uit de 19e eeuw wat nu een winkelcentrum is.
Nog even een bakkie gedaan bij de McCaffe. Dit is de nieuwe koffie hoek die in Nederland nog niet veel is bij de Mac’s, maar hier bij iedere. Gewoon een lekkere bak koffie en een heel assortiment lekkers voor erbij.

Yvonne was inmiddels ook weer klaar en toen zijn we een eettentje gaan zoeken. Iets anders dan Aziatisch wordt toch lastig in het centrum van Sydney. We denken dat 8 van de tien mensen een aziaat is hier. We hebben nog een Japanner bezocht met zo’n sushi treintje over de bar, maar dat werd niks, alleen vis of vega. Dus weer verder en gestrand bij een kruising tussen een wok en een zelfbedieningsrestaurant. Je kiest van een grote affiche je menu en dat wordt aan een balie samengesteld. Je kunt er nog wat dingen bijplakken als loempia’s en andere gefrituurde happen.
Wat drinken erbij en happen maar. Wij hadden teriakl kip met lijst. Niets mis mee.

Nog een lekkere wandeling gemaakt terug naar het hotel, douche gepakt en nu in bed dit prachtige stuk proza getikt.

Morgen weer bijtijds op, we vertrekken naar Cairns, zo’n drie uur vliegen naar het noorden, dus op naar tropen!

Tags: Sydney