Dag 12/13 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 12/13 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 12/13

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

25 Oktober 2017 | Australië, Townsville

Hoi Lieverds,

Het is hier inmiddels alweer avond en tijd voor een verslagje.

Gisteren een vrije dag, een dag van niets. Wat langer blijven liggen, lang ontbeten en verder wat gekeuteld. Yvon nog een wasje gedraaid, wat zitten internetten en toen saampjes aan de wandel voor wat boodschapjes voor de komende dagen onderweg in de auto, zoals drop, biscuitjes, broodjes, drinken....
Natuurlijk eerst een bakkie gedaan op een terrasje, toen de boodschappen gedaan en op de terugweg een ijsje gehaald bij een ijssalon.

In het park een uurtje in de schaduw in het zeebriesje naar de Pacific zitten staren, er kwam eens een helicoptertje voorbij, een vliegtuig, een boot, wandelaars, joggers. Gewoon ff lekker zitten niks doen.
Trouwens dat van die helicopters is ook stoer... dan vlieg je van de kust van Cairns naar een ponton die boven het rif ligt zo’n 40 km in de oceaan, even een scubaduik maken en weer terug.

Terug in het hotel lekker relaxen, de koffers weer wat ordenen en dan weer op pad naar Cock & Bull voor weer een heerlijke maaltijd. Dit keer kangaroo en krokodil gegeten, errug lekker en vooral veel. Australisch biertje erbij, wat een feest.
Voldaan weer naar ons hotel, nog een bakkie en weer Netflixen en lekker slapen.

Vanmorgen zijn we om 8:30 vertrokken naar Townsville, 347 km zuidelijk. Mooie rustige weg met uitzicht op de bergen en veel suikerriet en bananen. Eigenlijk gewoon de hele weg. Men heeft hier zelfs voor het transport van al dat suikerriet een speciaal spoor aangelegd met hele bijzondere wagons, beetje het idee van die bevoorradings karren voor supermarkten.

Gestopt op een foto spot en even later halverwege voor een koffie break. Ron nam het stuur over voor de tweede helft. Nog een stopje gedaan voor een broodje en rond half twee waren we op de plaats van bestemming, het motel.
Prima motel, doet erg nieuw aan.

Even wat opgefrist en toen de Castle Hill beklommen met de auto voor een pracht uitzicht over Townsville en het nabij gelegen Magnetic eiland.

Auto weer bij het motel geparkeerd en we zijn gaan wandelen richting centrum langs het strand.
Ook hier weer prachtig aangelegd voor jong en oud.
In zee liggen enorme netten in een vierkant om allerlei vervelende dieren van de mensen weg te houden als kwallen, haaien en krokodillen. Hier kun je dus veilig zwemmen.
Uiteindelijk neergestreken bij de Red Rooster voor een halve kip met frites.
Een dame hoorde ons praten en vroeg waar we vandaag kwamen, toen we dat vertelde bleek het een Belgische te zijn die al zes jaar hier woont en Frans doceert. Ze vond het klaarblijkelijk leuk om even Nederlands te kunnen praten. We hebben haar ook uitgehoord over allerlei vragen die ons bezighouden, zoals zitten we nu aan het einde of begin van het seizoen?, want het is tenslotte voorjaar hier. Nou het was het einde, want de mensen trekken nu ook naar het zuiden want het wordt te warm hier.

Goed wij weer terug gewandeld, maar niet zonder nog een ijsje te scoren aan de boulevard. Nog even lekker genoten en nu dus weer terug op onze motelkamer.

Morgen weer om 8:30 op weg naar Arnie Beach....

• 30 Oktober 2017 - 05:27

Nienke: