Dag 8 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

20 Oktober 2017 | Australië, Cairns

Hoi Lieverds,

Daar ben ik weer, nu met een verslag uit Cairns, het noord-oosten van Australië, zeg maar het tropische gedeelte.

Vanmorgen keken we uit het raam van het hotel en het weer was compleet omgeslagen, het was grauw en het regende. Na de zon van afgelopen dagen ff wat anders.
We werden we om 8:00 uur opgehaald door de transfers service en dit keer kwam de chauffeur uit Fiji met weer mooie verhalen over zijn Indiase vrouw, maar vooral over de stinkend rijke Chinezen die Australië overspoelen. Hij vertelde dat hij vaak Chinezen rondreed op huizenjacht voor hun kind die gaat studeren in Australië. Nu denken wij aan 18+ kinderen, nee voor hun kind van 4 jaar oud met uiteraard dan een nanny. Ze rijden dan langs huizen en kopen die zonder zelfs maar de auto uit te gaan om te kijken. En dan om de twee maanden komt de moeder vanuit China met haar privé vliegtuig bij het kind op bezoek. Dit is volgens de chauffeur de gewoonste zaak van wereld voor veel Chinezen. Bizar toch?

Dus wij naar het vliegveld, dat ging lekker vlot, zelf ingecheckt bij zo’n paal, ook het label voor de koffer kwam uit dat ding, dus zelf aan de koffer gedaan en dan ook de koffer zelf op de band gezet. Kwam niemand aan te pas. Dan nog even vlot door de security en op naar de koffie met een muppet.

We konden mooi op tijd aan boord en het was een soepel vluchtje van 2,5 uur. Koffers zijn ondanks dat we het zelf gedaan hebben ook op de band verschenen en toen hoefde we alleen nog de auto op te halen. Dat duurd als gebruikelijk wel even met de papierwinkel, maar we kregen een prachtige zeer ruime Kia bus mee.

Nou dat was voor Ron even een belevenis dat links rijden met ook een auto met het stuur rechts, maar zonder schade bij het hotel gearriveerd en dat houden we zo.

Ingecheckt in dit leuke hotel, doet erg Caribisch aan incl. het klimaat, warm en vochtig. Een hotel met de kamers rond een prachtige binnentuin met zwembad. Een leuk restaurant op een mooie locatie vlak aan de oceaan.

Yep, bakkie gedaan en we zijn de stad gaan verkennen. Een heerlijke wandeling die begon met een tropisch buitje, dus we hebben toch maar even staan schuilen.
Kwartiertje laten konden we droog verder. Lekker langs de oceaan gewandeld naar de haven waar de kapitale jachten liggen a la Monaco, maar ook de grote reef excursie schepen. We hebben even gewacht tot “ons” schip de Silverswift binnen liep waar we we zelf zondag mee gaan snorkelen en duiken op het Great Barrier Rif. Ziet er solide uit, dus we het durven wel ;-). Later dus meer hier over.

Stadje ziet er zeer gezellig uit, veel bars, terrassen en restaurants, weer veel Aziatisch. Voor ieder wat wils, van Louis Vuitton tot bakpakkers.

Wel nog wat bijzonders gezien en vooral ook gehoord. Iedere avond rond 18:00 strijken er honderden vleermuizen neer in de bomen met een enorm kabaal en net na zonsondergang vertrekken ze weer met evenzoveel kabaal. En echt grote jongens. Morgen proberen op beeld en geluid te krijgen.
Happie gegeten bij de Mac en via de supermarkt voor de eerste behoeften als water rustig terug gewandeld.

De meisjes hebben een wasautomaat gevonden dus die konden gelijk hun hard ophalen en de was hangt inmiddels te drogen op een droogrekje in onze kamer. Droogt lekker snel bij de airco.

Nog even gezellig een bakkie gedaan en nog even Netflixen en weer slapen. Morgen weer nieuwe indrukken opdoen.

Ik kan het niet genoeg vertellen, maar wat zijn die Australiërs leuk, relaxt, gezellig en ook schoon. Je vind hier echt niets op straat. Echt een leuk land. Tot nu toe een echte aanradert.

Vandaag geen foto’s gemaakt dus....

Tags: Cairns