Dag 1 - Reisverslag uit Yport, Frankrijk van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Yport, Frankrijk van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

23 Juli 2016 | Frankrijk, Yport

Het is weer zo ver, De Steffies zijn weer op reis en dan komt er altijd weer een reisverslag.

De komende vier weken zijn we met een huurcamper op stap. De planning was Noorwegen... Ja inderdaad was, want we zijn nu in Frankrijk!

Ja maar? Ik leg het uit.... We kregen vorige week het bericht dat Djamila en Bart een maand eerder thuis komen uit Curacao, 28 Juli om precies te zijn. Ja, dan willen wij niet in Noorwegen zijn, dan wil ik thuis mijn meisje weer kunnen knuffelen. Dus de hele planning omgegooid en dus eerst een kleine weekje Normandie en een klein beetje Bretagne, dan de 28e weer thuis en dan de dag er na op weg naar Noorwegen. Deze reis wat ingekort, maar daar later vanzelf meer over.

Gisteren hebben we de camper opgehaald in Harderwijk, 's avonds geladen en vanmorgen om 7 uur vertrokken vanuit IJsselstein.
Met de grote hit van Henk Wijngaarden "met de vlam in pijp" op de stereo op weg.
Via Breda, Antwerpen, Gent, Lille naar Rouen in Normandië. Eén derde van de 550 km via landwegen door het prachtige glooiende landschap. Wat erg doet denken aan Toscane. Goudgele glooiende velden met hier een daar een cipres. Prachtig en dan die kleine dorpjes met oude kleine kerkjes en vakwerkhuisjes.
In zo'n dorpje even de camper aan de kant om bij een bakkertje de eerste croissants te scoren om deze later met een bakkie te nuttigen in het zonnetje. Dit is vakantie dames en heren.

In Rouen aangekomen de camper geparkeerd op een camperparkeerplaats aan de Seine. En dan het oude centrum in. Wat een prachtige stad, een mega Kathedraal in een zeer middeleeuws centrum met zeer veel vakwerkhuizen van de 13e tot 18e eeuw.
Het is ook de stad van Jeane d'Arc, die is hier op de brandstapel geëindigd.
In de stad vindt je ook een prachtig uurwerk, een majestueus Paleis van Justitie en vele andere mooie kerken en gebouwen.
Nog even een terrasje gepikt en toen weer naar de camper voor het laatste stukje naar de camping in Yport aan de Atlantische kust.

Een heerlijk rustige camping waar je alleen de vogeltjes hoort. Mooi plekje in de zon en alweer het eerste visje buiten gebakken!

Ja jongens, we gaan ook weer schrijven over al het lekkers, dus ook eten en drinken ;-)

We voelen ons heerlijk hier, strakke blauwe lucht en lekker frisse zeelucht. Een bijzondere verjaardag zo.

Ik ga nu maar eens een bakkie zetten en morgen gaan we lopend het stadje verkennen en de prachtige kust....

• 24 Juli 2016 - 14:00

Ron En Yvonne:

Hi Micheal en Yvonne,

Gezellig om jullie reisverslagen weer te lezen... Mooie camper, jullie hebben een prachtig plekje daar in " la douche France" . Geniet ervan, maar dat is niet tegen dovemansoren weet ik!
    Groetjes

Tags: Yport