Dag 5 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

05 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Hoi luitjes,

En allemaal ook aan genieten van het mooie weer op bevrijding/hemelvaartdag? We hopen van wel, het werd wel een beetje tijd dat het weer in Nederland wat warmer werd. Geniet ervan!

Onnodig te zeggen dat wij hier geen gebrek aan warmte hebben, het is hier constant 31 graden overdag en 's nachts zo'n 26 graden.

We zijn na het ontbijt al vroeg (relatief) op pad gegaan naar Santa Cruz, een baai hier een uurtje rijden vandaan richting het westen.
Er was een reservering gedaan voor een watertaxi die ons naar de Blauwe kamer zou brengen. De Blauwe kamer is een grot die alleen vanuit de zee betreden kan worden. Nou ja betreden is misschien niet het juiste woord, het is eigenlijk binnen zwemmen.
Dus toen wij aankwamen bleek het niet om 10:30 te zijn maar een uurtje later en dat is hier eigenlijk al heel erg op tijd.

Was niet erg, we konden mooi nog eerst even in de baai wat snorkelen, want vis zie hier zodra je onderwater bent.

Oké, wij uiteindelijk met z'n zevenen in een boord met een kapitein van zo'n 15 jaar oud, waarschijnlijk de zoon van Captain Goodlife, de uitbater van dit watertaxi/duik/restaurant bedrijf aan deze prachtige idyllische baai.
Na een kwartiertje varen kwamen we bij de grot, Blauwe kamer. Wij de maskers en snorkels aan en hop overboord gesprongen en al snorkelend de grot in. Je moet bij de ingang een meter helemaal onder water de grot inzwemmen, want hij is wel echt afgesloten.
Eenmaal binnen begrijp je waarom men dit de Blauwe kamer noemt, het licht wat door de ingang komt is door het heldere zeewater blauw. Daar kun je wel iets bij bedenken toch?
De zee is hier zo'n 5 á 6 meter diep en is kraakhelder, dus je zwemt echt letterlijk tussen de vissen. Ne deze toch weer bijzondere ervaring zijn we de grot weer uitgezwommen en hebben we nog wat langs de rotsige kust gesnorkeld en genoten van de onderwaternatuur.
Nadat we met enige moeite weer aan boord zijn geklommen (trappetje was niet helemaal meer wat het ooit geweest was) voeren we terug met toch nog een verassende stop voor nog een snorkel locatie, de afgezonken vissersboot van de overleden vader van Captain Goodlife. Het was een vissersboot van zo'n 20 meter die op z'n kop op de zeebodem ligt. Is toch grappig om te zien hoe de zee dit grote brok ijzer toch weer opneemt. De romp was helemaal begroeit met sponzen en ook koraal begon zich te nestelen. Na een rondje wij allemaal weer aan boord en toen weer terug naar de veilige haven.

Aangekomen bij de steiger zijn we naar het restaurant gegaan voor een lunch. Nadat we allemaal verteld hebben wat we graag wilde eten, duurde het nog zeker drie kwartier, want alles werd vers bereid, niets mis mee, we zaten tenslotte heerlijk. Helaas konden Djamila en Bart niet blijven want Djamila moest examen doen voor een hygiëne diploma welke nodig is om in de horeca te werken. (en geslaagd natuurlijk, 15 van de 15 vragen goed, heeft ze van haar vader die kon ook zo goed leren ;-)).
De meisjes hadden een kopspies besteld en de jongetjes lionfish, een zeer giftige vis die veel schade aan het koraal veroorzaakt. De laatste tijd komt dat prachtige dier hier veel voor en er wordt dus volop gejaagd met speervissen. Het is zelfs zo, dat wordt gevraagd om zoveel mogelijk lionfish te eten, zodat er ook veel op wordt gejaagd. Er zijn er gewoon te veel van en hoe dit komt? Al sla je me dood.
De lunch was in ieder geval fantastisch, echt lekker gegeten.

Ne de lunch nog even lekker gezwommen en toen weer op weg naar Willemstad. Het was gisteren overigens serieus heet, vooral de zon brandde enorm, het was echt oppassen voor verbranden. We waren dan ook allemaal rood op onze rug van het snorkelen.

Onder weg in Willemstad een heerlijk ijsje gegeten bij Baskin Robbins, we kwamen hier in 2006 ook al regelmatig. Ze hebben hier 31 smaken ijs die het meeste te vergelijken zijn met Ben & Jerry's.

Daarna door naar de villa, voor nog een heerlijk verdere dag aan en in het zwembad.

Helaas moest Riny weer terug naar Nederland, erg jammer we vonden het erg gezellig met ons logeetje. Bart ging haar naar het vliegveld brengen en daarna naar zijn werk. Djamila ging met ons mee naar de Burger King en daarna met Joomay en Amber naar Cabana voor een strandfeest. We weten nu ik dit schrijf nog niet hoe dat is afgelopen...

Al met al was het gisteren weer een topdag, lekker genoten van de dingen waar Curacao om bekend staat, de prachtige baaien/stranden en die kleur van die baaien, dat blauw.... en het heerlijke eten, simpel maar gewoon lekker. En natuurlijk de onderwater wereld!

We doen het vandaag nog maar een keer....

• 05 Mei 2016 - 17:19

Ria:

Ha Michael, Yvon en fans,
    Hier op Flevo doet de zon zijn best, het gras is gemaaid en verspreidt
    de hooikoorts, zijn Paul en ik vreselijk lui en ook lichtelijk rood op de rug aan
    het worden. Het is alleen ERG stil.
    Onze buurtjes van de Sudwind schijnen ergens in het buitenland te zitten. Vast
    vreselijk saai en vervelend, helemaal alleen met z'n tweetjes, in de regen, in een klein
    hotelletje zonder zwembad en niets moois om te gaan bekijken in de omgeving. Zo jammer voor ze. Hier had de buurman lekker kunnen zwemmen......
    Nee hoor, zonder dollen:
    Wat een supermooie belevenissen komen er weer op jullie pad.
    Echt genieten en dat samen met de kids!! Geweldig, toch!!!
    En er komen nog zoveel prachtige dagen aan !!!!
    Heb heel veel plezier en geniet met en van elkaar !!
    Met lieve groetjes, ook van Paul,
    Ria

• 05 Mei 2016 - 19:12

Lies:

Wat prachtig die verhalen ! Fijn dat jullie zo genieten .
    Die vis ziet er op allebei de foto's prachtig uit .
    Lijkt me ook schitterend in zo'n blauwe grot .
    Wees voorzichtig met die rode ruggetjes !
    Mijn schoonzoon en zijn vriend hebben er foute plekjes
    aan over gehouden .
    Hier is het inderdaad ook heerlijk weer , dus ik ben weer
    aan de wandel . Nederland is ook mooi .
    Blijf genieten !
    Groetjes ,