Dag 27 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 27 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 27

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

09 November 2017 | Australië, Melbourne

Hoi Lieverds,

Goedemorgen allemaal, het is bijna voorbij.... dus nu het één na laatste verslag van deze reis.
Morgenavond vertrekken we weer naar Dubai en dan direct door naar Amsterdam, maar dat is morgen pas ;-).

Vandaag weer leuke dingen gedaan. Eerst naar een fantastisch winkelcentrum geweest Cladstone. Doet niet onder voor de Dubai Mall qua ontwerp en winkelaanbod.
We waren er voor de iPhone X in één van de vijf Apple stores hier in Melbourne, maar helaas ook in Australië nog niet uit voorraad leverbaar.
Yvonne nog wel een paar hippe Skeechers gescored.
Even nog een lunch gekocht bij de Woolworth en door naar het F1 circuit Albert Park, waar de eeerste race van het seizoen wordt gereden in maart 2018.
We hebben het hele circuit gereden. Tot onze verbazing zie je niets van circuit terug, gewoon een weg door een prachtig park rond een vijver.
Het enige wat er staat is de paddock, zeg maar de pitsstraat. We hebben in één box nog de naam Kimi zien staan van Raikonen.
Alleen de startopstelling, de finish lijn en wat markeringen in de pitsstraat zie je. Dus ondanks dat dit geen doorgaande weg is, halen ze toch alles weg, de vangrailen, de banden, de tribunes alles. Ongelooflijk wat een werk voor één raceweekend per jaar!
We hebben wel heerlijk aan één van de picknicktafels in het park geluncht in het zonnetje.

Auto weer bij het hotel in de garage gezet en weer op weg naar het centrum naar het outletcentrum.

Bij de tramhalte stonden we even op de kaart te kijken naar de haltes kwam er een bejaarde dame naar me en vroeg of we “lost” waren, we zeiden van niet. Toen we instapte fluisterde ik tegen haar dat we eigenlijk wel “lost” waren, maar in de zin van verloren en niet verdwaald. Dat vatte zij anders op bleek.
We waren al aan het rijden en toen kwam de lieverd naar me toe met een handgeschreven briefje met een telefoonnummer en een korte beschrijving. Als we de weg niet meer weten kunnen we altijd dat nummer bellen en vragen om assistentie voor heel Australië. Lief hè?

Wij eruit bij Flindersstation om eerst even de St. Paul Kathedraal te bekijken, ging niet door, trouwerij aan de gang. Oké later terug dus.
Tram weer gepakt richting Convention Centre, de outlet stores. Was toch nog even zoeken tussen alle casino’s (gokken zijn ze echt gek op hier), maar gevonden. Andere Yvonne geslaagd bij UGG’s, de Australische schapenschoenenmakert.

Wij weer naar buiten voor een heerlijk bakkie op een terras aan de rivier in het zonnetje.

Weer aan de wandel, nu langs de rivier terug naar die kathedraal. Was nog open en bleek een prachtige kerk. Stiekem toch wat plaatjes geschoten ondanks de vele verbodsborden. Ik wilde biechten, maar geen biechthokje gevonden. Ook niet de gebruikelijke kruisiging in twaalf delen aan de muren. Wel een heuse diepe bak om je echt te dopen, gewoon een meter diep en helemaal kopje onder.

Tijd voor het avondeten. Nou dat kan hier! Langs de rivier zeker een kilometer of twee lang alleen maar eettenten in alle soorten en maten. Wij kozen weer voor de Thai, was gisteren goed bevallen, alles is er in gebleven, dus we durfden de gok wel te nemen. Was weer top!

Met een volle buik weer de tram naar het hotel en morgen naar Queen Victoria Market! Voor natuurlijk de lunch en kijken, kijken en vooral niet kopen! (Als dat lukt tenminste).

Volgende verslag zal waarschijnlijk komen als weer thuis zijn...of misschien?

• 09 November 2017 - 10:48

Riny Goes:

Schitterende verhalen

geniet nog even en een goede reis terug

groetjes
    Riny

• 09 November 2017 - 11:07

Nienke:

Goede reis terug!

• 09 November 2017 - 23:06

Wim:

Met jouw verslagen een mooi beeld gekregen van het land en de Australiërs. Slechts een dagje vliegen van ons vandaan:-) Geniet er nog maar lekker van en een veilige terugreis gewenst.

Groeten,
    Wim