Dag 9 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

21 Oktober 2017 | Australië, Cairns

Hoi Lieverds,

Alweer de negende dag op reis...

Vandaag na een uitgebreid ontbijt onze eerste trip gemaakt met de auto. Ging goed, Ron heeft zich keurig, zonder enig probleem, van deze toch wel lastige manier van autorijden meester gemaakt. Links met ook nog het stuur aan de rechtse kant.

We zijn een tochtje wezen maken naar Port Douglas, zo’n 60 km noordelijker van Cairns. Daar waar het regenwoud echt begint.

We hebben een wandelingetjes gemaakt door het stadje, even over het prachtige strand gelopen en terug richting auto via een parkje. Leuk stadje. Nog wat gedronken op een terrasje en toen verder gereden naar Mossman.
Een plaatsje wat meer naar het westen, dus het regenwoud in. Daar is een park, het Mossman Gorge Park. Daar hebben we de shuttle bus gepakt die je ergens aan het beging van een prachtige aangelegd pad brengt voor wandeling langs de kloof, lees eigenlijk een rivier met verschillende kolkende stroomversnellingen.
Niets mis mee, ware het niet dat dit met recht een regenwoud is... het heeft werkelijk de hele wandeling van zo’n anderhalf uur geregend, warm water weliswaar. Maar nat! Een graadje of 28 en warme regen en heuveltje op heuveltje af lopen. Geen plek meer droog.

Was wel echt een stuk ongerepte natuur, waar dit prachtige pad was gemaakt zonder iets te doen aan de omgeving. Er liepen zwarte vogels met een rode kop en een gele rand. Wat blijkt een kalkoen te zijn.

Terug gekomen in het Info centrum toch maar een droog shirt gekocht, wat dit was echt niet meer te doen. Ik was de enige die zo nat was, de anderen waren zo wijs een paraplu te gebruiken.
Nog een lekker bakkie gescoord met een muppet en verder opgedroogd in de auto richting ons hotel.

In het hotel een lekkere douche genomen, nog een bakkie op de kamer en op naar het restaurant van het hotel.
Dit is een Indonesisch restaurant, dus begonnen met een soto en als hoofdgerecht een mie met saté. Was weer erg lekker.
Nu dus weer voldaan op ons kamertje, zo nog even Netflixen en dan slapen.

Morgen weer bijtijds op want om 8:30 varen we uit naar het reef voor een snorkel en duik trip van een dag....

Dank voor jullie leuke reacties en tot morgen maar weer.