Dag 3 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

15 Oktober 2017 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hoi lieverds,

De tweede dag in Dubai was weer een lange met veel indrukken.

Om 8:00 uur werden we alweer opgepikt bij het hotel voor een Dubai Tour. Dus al snel weer op pad met een busje. Dit keer met meerdere mensen uit verschillende landen.
Direct werden we geconfronteerd met de zondagmorgen spits, wat voor ons de maandag morgen spits is. Het duurde dus even voor we bij het verzamelpunt waren aan echt de andere kant van de stad. En een serieuze stad is het met vier miljoen inwoners. Nog een triviaaltje, maar 15% is een oorspronkelijke bewoner van de Emiraten.
Nadat we we netjes geordend waren per busje begon de tour en het was inmiddels toch wel 9:00 uur geweest.
Eerst naar het Burj Al Arab hotel. Een van de twee 7-sterren hotels in de wereld welke in 1999 haar deuren opende. 312 meter hoog met alleen maar duplex suites, dus iedere suite heeft twee verdiepingen!
Wij hebben alleen maar foto’s kunnen maken van de buitenkant vanaf het zeer hete strand.
De tour ging weer verder, nu naar de Jumeira moskee voor weer een foto moment. Helaas ook weer alleen van de buitenkant.
Toen een foto stop bij het paleis van de sjeik en daarna weer door naar het Dubai Museum.
Daar waren we gisteren al geweest, dus dit werd voor ons een verfrissings momentje in ons hotel tegenover dit museum.
Na wat gedoe met het vinden van “onze” bus, en daarna weer het zoeken naar mij (heel verhaal) vertrokken we voor een kort ritje naar de boten.
We gingen aan boort van een traditionele boot voor een klein oversteek van wat ze hier de kreek noemen.
We voeren langs allerlei vrachtschepen welke worden gebruikte voor de transporten vanuit India en Iran naar Dubai. Ongelooflijk hoe dat er uit zag!
Aan de wal gingen we de specerijen soek in voor een korte wandeling om daarna de goud soek in te gaan.

Ik kan jullie vertellen dat ik in de afgelopen twee dagen meer dan honderd vrienden erbij heb gekregen. Om de tien meter werd ik wel aangesproken of ik een horloge wilde kopen. Ey my friend, you like to bye watch? Rolex, Omega, Breitling, etc, etc. Ik ben zelfs al professor genoemd!

Na deze gekkigheid van de soeks weer de bus in om naar de verzamelplaats te gaan voor het einde van de tour.
Maar wij wilde naar de Dubai Mall en Burj Kalifa. Uiteindelijk mooi geregeld, wij werden bij de Mall afgezet, keurig bij een ingang.

Mensen kinderen wat een winkelcentrum, nooit zoiets gezien. Wat een pracht en praal en groot, onwijs groot. Alle grote merken zitten er met aparte winkels voor kinderen, dames, heren, schoenen... dus vooorbeeld: een D&G winkel voor kinderen, eentje voor dames, eentje voor schoenen en eentje voor heren. En dat dan voor alle merken en dan bedoel ik alle!
Een snoep afdeling, een soek volledig in stijl maar dan sjiek, een echte dinosaurus skelet, een aquarium, bioscopen, een ijsbaan, watervallen.... en ja ook een deel om wat te eten.. met de Burger King, speciaal voor ons. Warenhuizen als Lafayette, Bloomingdale maar ook natuurlijk Apple, Huawei, Sam.., verzin het, en het is er.
Ook panaches met Nutella!. Dutch pancakes wel te verstaan.

En weer naar buiten naar de vijver... met aan die vijver dat torentje van 800 meter, de Burj Kalifa, de hoogste toren ter wereld. Ze bouwen er inmiddels nog eentje van 1000 meter hoog.

Na al deze indrukken nog een lekker bakkie en de metro gepakt richting ons hotel. Beter dan de auto, geen gedoe, een streep naar het oude stadsdeel. Vanuit het metrostation nog een wandeling naar ons hotel om toch weer even de beentje omhoog te doen.
Rond acht uur weer op pad voor het diner, na wat omzwervingen kwamen we terecht in een Indiaas restaurant, een vegetarisch restaurant overigens. Ja en dan vragen wij om kip... Lastige menukaart, we konden er weinig van begrijpen maar we werden goed geholpen en uiteindelijk kregen wat we wilde, ware het niet toch wat pittig.
Na de gepeperde rekening van € 28,00 voor ons vieren gingen we voldaan naar het hotel voor een ijsje onderweg en een bakkie als afsluiter.

We hebben het gevoel dat we hier al een week zijn, zoveel gezien en beleefd in twee dagen. Wat een stad, wat een contrasten.
En snotver... wat heet! En dan te bedenken dat het nu mee valt, nu 37C en zomers 45C.

We hebben de spullen weer ingepakt, we worden morgen vroeg alweer opgehaald voor de lange vliegreis naar Sydney!

Tags: Dubai