dag 14/15 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Michael Steffens - WaarBenJij.nu dag 14/15 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

dag 14/15

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

15 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Goedemiddag luitjes,

Laten we maar beginnen met het fantastische nieuws.

Max Verstappen wint de GP van Spanje! Wat een prestatie!

Wel een enorme teleurstelling moeten verwerken van het debacle van Douwe Bob, men spreekt in het nieuws van een goede prestatie. 11e is een goede prestatie?!? Douwe had ons notabene allemaal beloofd dat hij ging winnen, het tweede weekend achter elkaar dat een belofte niet na wordt gekomen, Ajax zou ook kampioen worden. En nu zakt ook nog Tom Dumoulin door het ijs. Het ging zo goed, hij keek uit naar de rit van gisteren, zou het vandaag gaan doen.

En zo zie je maar weer, Ajax, Douwe Bob, Tom Dumoulin, ze dachten allemaal wel "even" te winnen, nee dan Max, bescheiden, we zien wel hoever we komen. En die doet het gewoon, tussen de wereldkampioenen in. Bedankt Jos, je hebt een topper afgeleverd!

Goed, dit gezegd hebbende kan ik jullie meedelen dat wij hier blijven, wat een feest is het hier! De temperatuur, het briesje, de villa, de stranden, de zee, het eten... het gewoon niks hoeven!
Dus kijk niet vreemd op als we dinsdag gewoon niet terug zijn.

Was het maar zo eenvoudig hè? Nee, de werkelijkheid is dat we gewoon weer aan de bak moeten. Nog een dag genieten en dan verlaten we morgen om 12 uur de villa op weg naar het vliegveld. Gepland vliegen we om 15:25 en landen we dinsdag om 6:40 op Schiphol.

Maar jullie hebben nog twee dagen belevenissen te goed!

Eergisteren zijn we lekker thuis gebleven, beetje hangen rond het zwembad, wat bijkleuren, een sapje, een drankje...
Wel zijn we 's avonds een hapje wezen eten bij onze poolboy. Moet ik even uitleggen. Iedere maandag en donderdag komt er een man ons zwembad schoonmaken, bijvullen en er wat troep in gooien om het schoon te houden en de ph-waarden te bewaken. Nu blijkt hij een bijzonder restaurant te hebben die alleen op vrijdagavond open is, een voormalige paardenstal. Hij beloofde ons een gratis drankje dus we waren direct om.
We moesten er om half zeven zijn, want dan was er zeker plek. Oké, wij er naar toe. Blijkt inderdaad bijzonder, lees anders te zijn.
Een tuin met tafels en klapstoepjes, een beetje een allegaartje, maar wel gezellig. Zie je hier wel meer trouwens, zegt niets over de kwaliteit van het eten. Het menu was eenvoudig, alleen spies van de BBQ, we konden kiezen uit een kip, rund, kip/rund, garnaal of veggie.
Wij kozen voor de veggie (echt waar) en de kip/rund. Dit bestel je overigens aan de bar, waar je ook zelf je drankjes haalt. Dan worden de twee spies opgehangen aan een rek boven je tafeltje. Je krijgt nog een mandje knoflookbrood, wat sausjes en dan kun je je uitleven. En nee, geen borden of bestek dus lekker met je handjes eten. Je trekt dus de groenten of vlees van de spies, doopt 'm in een sausje en werkt het weg.
Was even wennen, maar wel erg lekker en toch maar weer eens wat anders.

's Avonds bij de villa nog heerlijk op een ligbed een filmpie gekeken op de macbook onder de sterrenhemel. Het kan niet beter.

Gisteren zijn we weer op pad geweest, dit keer met Djamila naar Porto Marie, een dagje naar het strand dus. Toch wel één van de betere plekken van het eiland, misschien wel de beste. Bart was pas om 6 uur uit zijn werk, dus die bleef nog maar even op bed liggen.
We lagen al om 10 uur aan het strand aan de koffie met het uitzicht op dat vreselijk mooie blauwe water...

Een paar keer wezen snorkelen, dat is daar zo mooi, het rif met koraal is zeer dichtbij en de bodem ligt vol met holle betonnen halve bollen met grote gaten erin. Dat is voor vis en koraal een ideale plek, en dus ook voor de snorkelaars.

Lekker lunchie gedaan en toen we weer wat uitgebuikt waren zijn Djamila en ik een duikje gaan doen. Djamila heeft geen brevet, dus met gids. Was mooi, ruim een uur onder water gebleven op zo'n 12 meter diepte en dat is hier diep zat. Wat een natuurschoon en een zeepaardje gescoord, een prachtige steenvis en ook nog een lionfish. Was dus weer de moeite waard.

Inmiddels was het ook weer tijd om richting huis te gaan om ons op te frissen voor het diner. Yep, we gingen maar weer eens uit eten. Gezellig met Bart en Djamila naar El Gaucho, waren we geweest met Jolanda, was goed, zij waren er nog niet geweest, dus what the fu.. waarom niet nog een keer?
Was weer ruim voldoende en heerlijk, gezellig en wat een uitzicht!

Thuis gekomen wij nog een bakkie, Djamila en Bart gingen nog even het nachtleven in en ik? Weer onder de sterrenhemel een filmpje gekeken. Yvonne een spelletje op haar airbook, mensen wat is het leven hier mooi.

En nu? nu is het hier 11:25, ik zit onder de palapa dit te schrijven.
Zo alvast inchecken en dan maar weer zonnen, zwemmen, zonnen, zwemmen, enz., enz.

En vanavond? Uit eten met Bart en Djamila, waar? verrassing!

Dus morgen misschien geen blog omdat we moeten inpakken, maar wel dinsdag de laatste voor deze reis.

Geniet van de beelden van onze Max...

• 15 Mei 2016 - 17:51

Riny:

Leuk om alles mee te maken en jullie vervolg van deze mooie vakantie te lezen.
    Geniet nog even en een goede ✈️
    Geef Djamila en Bart een knuffel van mij

• 15 Mei 2016 - 20:02

Lies:

Hoi genieters .
    Wat een leuk verhaal weer !
    Heerlijk zo'n primitief restaurantje , niks
    mis mee om met de vingertjes te eten .
    Geniet nog maar even van al die fijne dingen
    Groetjes Lies