Dag 10/11 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 10/11 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 10/11

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

11 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Goedemorgen, want dat zal het nu bij jullie wel zijn.

Dit keer weer een verslag van twee dagen. Het was er ff niet van gekomen, zo druk ;-)

Gisteren na het ontbijt Joomay en Amber naar het centrum gebracht, ze wilden een dagje shoppen.

Dus we hadden het rijk alleen, heerlijk in de zon gelegen en zeer frequent even het zwembad in. Was lekker, mijn bikinistreepjes wat bij laten kleuren....

Aan het einde van de middag kreeg ik een telefoontje of ik ze weer op wilde halen als afgesproken. Dus hop de auto in en ze even opgepikt.
Ze hadden het ook naar hun zin gehad.

Terug thuis kwamen Bart en Djamila zich even verfrissen, want bij hun was de stroom uitgevallen en Djamila vindt het zwembad ook wel lekker.

Toen was het weer tijd geworden voor het diner, we gingen weer naar de boogjes in het centrum. Dit keer bij de Italiaan. Lekker eerst wat cocktails weggewerkt en toen aan de dis. Was weer heerlijk, het drinken, eten en natuurlijk de locatie, zo direct aan zee. Er vertrok nog een groot cruiseschip, die vaarde vlak langs ons (nou ja, vlak langs, zo leek het) met al die lampjes aan kun je hem een hele tijd volgen. We zaten zo vol dat we geen dessert meer hoefde...

Lekker thuis nog een bakkie gedaan en weer naar bedje.

Vanmorgen weer fris een fruitig om 7 uur buiten, bakkie saampjes, want de kids hebben inmiddels al niet zo'n moeite meer om langer te slapen. Om 8:30 Djamila even naar haar werk gebracht, ontbeten en toen weer op pad. Dit keer naar Port Marie, een strand vlak bij Willibrordus, ook wel Willywood genoemd hier.
Een prachtig strand, mooi blauw water, goede ligbedden, veel schaduw. Top locatie.
Dus snel bedjes geconfiskeerd en de kleertjes uit en eerst een bakkie.

Na de koffie wat duikspulletjes gehuurd en hop de zee in. Was weer een mooie duik, we zijn wel wat diep geweest, zo'n 42 meter, is op zich niet zo erg, maar dan is je lucht eerder op en mag je ook niet zolang onder water blijven. Maar ja, we waren zo lekker aan rond zwemmen en de bodem loopt hier gemeen af. Was wel mooi, het koraal, veel vis en weer een knoepert van een murene gezien.

Na de duik weer even relaxen op het strand, even lunchen, nog even relaxen en dan het pakkie weer aan en hop de tweede duik van de dag. Dit keer niet zo diep, de ander kant op en ook nu weer lionfish gezien en even mee gezwommen met een joekel van een pijlstaartrog. Blijft toch een avontuur dat duiken.
Zaterdag nog een keertje duiken met Djamila en dan is het weer klaar voor deze vakantie.

Uiteindelijk is zo'n dag weer zo om, op de terugreis nog even wat boodschapjes gedaan, Djamila opgepikt (Bart moest werken) en nog even gezellig zitten BBQen, lekker hoor, lomito, kippie, frikadelletje, hamburgertje, wat salades, stokbroodje, net als op de camping. Behalve die lomito dan. Even uitleggen, lomito is ossenhaas, maar een kwaliteit die je in Europe niet vind, werkelijk waanzinnig zo mals en heerlijk van smaak. Bijna de belangrijkste reden om naar Curacao op vakantie te gaan ;-).
O ja, vergeet ik bijna de volksdrank hier, Polar, een biertje gebrouwen in Florida, USA.

En dit moet ik ook nog even kwijt... rijden we over de Caracasbaaiweg in Willemstad, de ader van de ring naar het toeristische deel van het eiland, zie ik een viskraam. Niets bijzonders zou je zeggen, maar hoe zien die er in Holland uit? Wit, vierkant, uit Spakenburg. Nee, dan hier, een hut van bananenbladeren met op het dak een bord met de tekst: "De Kibbeling", mooi man, zo' tropisch eiland!

En dan is het nu 22:41 hier, Djamila is alweer vertrokken, de kids op bed en wij nog aan een bakkie.

Morgen weer veel te beleven, dus kijk morgen in weer in je digitale brievenbusje....

• 11 Mei 2016 - 09:07

Lies:

Bon dia ,

Gezellig weer zo'n mooi verhaal bij het ontbijt
    Groetjes uit een kouder wordend Nederland
    Lies