Dag 6 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

06 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Hier weer een berichtje uit de tropen.

En dat hebben we gisteren zeker mogen ervaren.... Een dagje naar het strand resulteerde in een aantal verbrande lichaamsdelen, ondanks het smeren en zwemmen.
De keiharde zonnestralen in combinatie met de wind zorgt voor een niet te stoppen brandgevaar. Volgens mij helpt hier geen enkele factor tegen.
De hemel was gisteren, net als vandaag trouwens stralend blauw, een graadje of 32, een windje en dan nog een gevoelstemperatuur van 38 graden. Dus yep, heet.

Maar niet zeuren, we hebben het fantastisch. Gisteren dus naar het strand, Cas Abao of zoals bekend van TV Bonbini Beach. Het was gezellig druk, ook hier veel mensen vrij en dus ook er op uit.
Het was lastig een plekje in de schaduw te vinden dus strategisch 's morgens in de zon, zodat als de zon draait wij in de schaduw kwamen. En dat werkte, niet voldoende want in die ochtend uren was het kwaad al geschied, bij de meisjes.

De jongetjes hadden geen last, want die waren onder water!
Joomay en ik hebben een duikuitrusting gehuurd en een gids voor onze eerste duik sinds 2010 voor mij en voor Joomay zelfs sinds 2006. Dus omdat we wat "roestig" waren maar de eerste duik met een gids.
Dat was erg leuk, die weten toch de leuke dingen te vinden, dus eerst een frogfish, toen een zeepaardje, een garnaal van 20 cm en een koraalduivel. Ja en natuurlijk die duizenden andere "standaard" vissen. Tijdens het duiken kwamen de skils toch weer terug en we waren klaar om er samen later de dag er nog een keer op uit te gaan.

Maar zoals gebruikelijk eerst even een broodje kroket, wat water, nog even zwemmen en we waren klaar voor onze tweede duik.
Voordat je in het water ligt ben je al even druk, pak aan, fles en trimvest prepareren en dan een korte standwandeling met die zware uitrusting en dan heerlijk in het verkoelende water.
We hebben op onze tweede duik veel moois gezien, een flinke pijlstaartrog, drie lionfish, een mureen en veel prachtig koraal.
Was weer een mooie duik.

Na het duiken nog even op het stand gelegen en toen weer huiswaarts, via de supermarkt, want we moesten tenslotte ook weer eten.
Toen Djamila opgepikt want die at bij ons.
Na een avond nagenieten van de duikfilms vielen de luiken weer dicht.
Nog even insmeren met na-het-zonnetje en slapen!

Was weer een mooie dag.....

Vandaag? weten we nog niet....

Hierbij nog een link naar een filmpje van onze tweede duik op youtube: https://youtu.be/qVmC8dAyInc

• 07 Mei 2016 - 14:03

Lies:

Hallo genieters !
    Ben heel nieuwsgierig naar het filmpje
    You tube laat het niet zien omdat het privé
    is .