Dag 2 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Michael Steffens

Blijf op de hoogte en volg Michael

02 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Hoi luitjes,

Blog time! Het is hier nu ik dit type 8:00 uur en we zijn al een uurtje op, yep nog wennen aan die zes uur tijdverschil. Maar is niet erg, kunnen we lekker lang genieten van het lekkere weer. Ja, we kunnen het al lekker weer noemen, zaterdag toen we aan kwamen was het nog heet, erg heet. Nu vinden we het al lekker.
Gisteren was het overigens wel bewolkt, maar ja, die 30 graden is er wel.

We zijn de dag begonnen onder de palapa, een soort partytent van bananenboom bladeren. Briesje er door heen, heerlijk. Dus lekker rustig ontbeten en nog nagenieten van de avond er voor, de verassing met Djamila.

We hebben in de ochtend de auto gepakt en zijn naar een supermarkt gereden aan de andere kant van Willemstad, waar we in 2006 altijd de boodschappen deden. Gewoon even een rondje en dan weer op bekend terrein.

Maar we zijn eerst toch maar even bij Djamila en Bart langsgereden om te zien hoe ze erbij zitten. Ze lagen nog op bed, maar gelukkig was Riny al fris en fruitig en kon ze ons binnenlaten. Nou ze zitten er lekker bij, leuk appartement, niets mis mee.
Nog even zitten kletsen met een drankje en wij op verder op weg naar de supermarkt.

Flink ingeslagen en weer op ons gemakkie terug naar onze villa (klinkt lekker).

De rest van de dag lekker rond het zwembad gelegen, lekker chillen.

's Middags kwamen Djamila en Riny nog even een bakkie doen. Toen gingen ze terug naar het appartement van Djamila en Bart om de spullen van Riny op te halen want die komt de laatste dagen van haar vakantie bij ons logeren, omdat er een huurder bij Bart en Djamila inkomt. Komt dus mooi uit dat we er ook zijn.

Dan werd het toch weer tijd voor een hapje eten. We hadden afgesproken met Brigitte en haar man bij Scampi's bij de boogjes, aan de waterfortweg in het centrum van Willemstad. Een leuke plek direct aan zee. Normaal zit je echt direct aan zee, maar nu een tafeltje terug want de zee was erg ruig en we wilde geen nat pak. Brigitte is overigens één van "mijn" twee secretaresses. Yep inmiddels twee in deeltijd. Wat een luxe he? En zij is toevallig ook hier op vakantie.

Toen we terug kwamen uit de stad nog even gezellig met z'n vijfjes een bakkie gedaan en dan vallen toch de luikjes weer dicht...

Vandaag arriveren Joomay en Amber en dan is het gezin weer compleet, wat een familie geluk hier in de tropen.

We hebben nog geen bijzondere foto's gemaakt, dus die houden jullie nog te goed...

Tot morgen, Bon Dia! (voor jullie inmiddels al Bon Tardi!)

• 03 Mei 2016 - 08:08

Yvonne Vink:

Ziet er weer fantastisch uit en een completere vakantie kun je niet hebben. Heel veel plezier samen en ook de felicitaties met Joomay!
    Dikke knuffels!