USA dag 15/16/17 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu USA dag 15/16/17 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

USA dag 15/16/17

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

12 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zo daar is ie dan weer, heeft even geduurd, maar dan krijg je ook wat.
We zijn inmiddels verkast, van Haines City (Orlando) naar Washington DC.

De laatste twee dagen van ons verblijf in de villa in Haines City hebben we zeer relaxed doorgebracht, gewoon uitslapen, en dat ieder op zijn of haar manier. Djamila voor achten in de zon aan het zwembad, Yvonne iets later wat keutelen in huis, dan Michael die ook eens komt kijken en als laatste Joomay die terug keert naar het land der levenden.
Dan gezellig ontbijten (brunchen) en dan allemaal wat rondhangen bij de pool.
Op zondag zijn we uit wezen eten bij de Outback, een Australisch getinte steakhouse,
en ja Adri, van de uien bloem genoten. Allemaal wat anders en als dessert de cheesecake, altijd lekker en dan weet je ook zeker dat je vol zit, want van normale porties hebben ze hier nog nooit gehoord.

Dus maandag morgen weer hetzelfde ritueel, alleen voor Yvonne en Djamila toch iets anders, er moesten weer koffers worden ingepakt, want om 17:00 uur vertrokken we richting Orlando om daar vlakbij het vliegveld te overnachten. Maar eerst nog even wezen dineren bij Red Lobster, yep weer een kreeft weggewerkt, oe lekker.
Toen dus naar het hotel, ingecheckt, naar de kamer de koffers gebracht en toen nog lekker in de tuin een bakkie gedaan, tussen door even afgetankt voor dat we de auto de volgende dag moesten inleveren op het vliegveld.
Dus vandaag zaten we om 6:30 aan het ontbijt, en toen naar het vliegveld, auto dus ingeleverd, koffers afgegeven en hop door de security en via de monorail zaten we al vlot bij de gate. We konden om 8:15 al instappen, glaasje sap en om klokslag 9:00 uur vlogen we weg.
Aan boord nog genoten van koffie en een warme muffin en na 1 uur en 40 minuten landen we soepeltjes op Washington DC. Dit is het nummer vier vliegveld van USA dus je kunt je voorstellen dat dit groot is. Dus ook hier lekker stappen, een paar haltes met de monorail alvorens we bij de bagageband komen. Onze koffers waren er weer als eerste dus we zaten al snel in de shuttlebus van de autoverhuurder. Dan even nog wat administratieve handelingen en weer op weg met dezelfde auto als in Orlando, alleen in licht bruin.

Vanaf het vliegveld zijn we direct door gereden naar het Potomac Falls National Park, met je raad het al, de watervallen in de Potomac rivier. Daar eerst een broodje gehaald en wat drinken en toen naar de uitzicht plaatsen gewandeld. Was de moeite waard. Erg mooi.
De route naar het park op zich was al erg mooi, een totaal ander landschap als waar we vandaan kwamen, mooi heuvelachtig met riviertjes, rotsen en prachtige landhuizen.
Zeg maar een soort Beverly Hills.

Vanaf het park zijn we door gereden naar een mormonen tempel, welke alleen wordt gebruikt voor speciale gelegenheden, als dopen en trouwen. Je mag er niet in als je geen lid bent. We zijn wel in het bezoekerscentrum geweest waar een opengewerkte kopie staat op schaal en dan kijk je je ogen uit zo groot en zo mooi.
Totaal niet wat wij gewend zijn te zien in een huis van God.
De dames in het bezoekerscentrum hebben ons alles zeer vriendelijk uitgelegd en jawel we kregen ook een film te zien over Jezus en waarom Hij voor hun zo belangrijk is.
Met alle respect voor alle gelovigen, het is mij (hun) weer niet gelukt.
Toen wij onze respect betuigende voor alle gelovigen barste een van de dames in huilen uit en zag onze vriendelijke woorden als een bewijs dat Jezus bij haar is, omdat haar overgrootvader ook uit Nederland kwam en wij de eerste Nederlanders waren die zij ontmoette en dan ook nog zo vriendelijk waren?!?

Het was inmiddels ook buiten gaan regenen, (ook een teken?) en na dit korte buitje nog wat foto's gemaakt van dit toch bijzondere gebouw en toen op weg naar ons hotel, in Pentagon City, een wijk in Washington waar ook het Pentagon staat, het ministerie van defensie.

Ook deze route was weer prachtig, veel natuurschoon, met allerlei Europese invloeden van stedenbouw, dan weer Duits vakwerkhuizen, dan weer typische Engelse straat, en dan weer een Italiaanse bergpas. En overal prachtige grote landhuizen.

Aangekomen bij ons hotel, auto afgegeven aan de valetparkeerbaas, ingecheckt, koffers naar de kamer en weer op pad. Eerst in de lobby een bakkie en toen naar het grote winkelcentrum om de hoek, lekker struinen langs de prachtige winkels.
Tja en dan moeten toch ook maar weer eens dineren, een steakhouse in het winkelcentrum dit keer, weer lekker.

Uiteindelijk nu weer op de kamer, en ja dan ook even dit blog schrijven.

Morgen weer een drukke dag met veel bezichtigen, onder andere het Witte Huis.
We zullen de groeten doen aan Barack.

• 12 Augustus 2015 - 08:58

Riny:

Klinkt allemaal mooi, geweldig, leuk,...
    Geniet van de laatste dagen
    Gr

• 12 Augustus 2015 - 09:51

Kees En Adrie:

Hallo daar
    Wat leuk om te lezen dat jullie de ui gegeten hebben, volgens mij komen jullie rollend naar huis want als je nog een chease cake kunt eten doen jullie goed je best mij lukt dat echt niet hoor.
    Wij gingen een keer eten bij Teaxes road house en ik bestelde de kleinste steak werd er gevraagd of het wel goed met me ging en kon nog mijn bordje niet leegeten.
    Dat vliegveld in whashington is mega groot moet je een korte overstap tijd hebben met rolstoel en handbagage er worden dan records verbroken.

Geniet nog van jullie laatste dagen.

• 16 Augustus 2015 - 14:40

Nienke:

Op de e.o.a. manier opent mijn pc de foto's niet, dus ik heb een hoooooop van je tegoed Michael!

• 16 Augustus 2015 - 14:41

Michael Steffens: