USA dag 8/9 - Reisverslag uit Haines City, Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu USA dag 8/9 - Reisverslag uit Haines City, Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

USA dag 8/9

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Haines City

Zo we gaan er weer even voor zitten na twee geweldige dagen.
Gisteren Seaworld en vandaag een airboat ride door het moeras van Florida, de Everglades.

Eerst dus gisteren naar Seaworld, een natuurpark met attracties en shows.
We waren om 10:15 binnen na een ritje van drie kwartier en eerst onze fastpass opgehaald om iedere keer met voorrang de attracties in te kunnen.
De kinderen pakten eerst de Manta, een vreselijke achtbaan (naar mijn maatstaven). Zo'n ding waarin je begint met op de buik hangen om dan met een rotsnelheid allerlei loopings en kurkentrekkers te doorstaan. Op naar de volgende attractie, Atlantis. Een ride met een boot met een vrij val in het water, dus een nat pak gegarandeerd. Yvonne en de kids waren lekker afgekoeld na dit ritje.

Toen naar de eerste show, de dolfijnen. Wij hebben het Dolfinarium, maar hier bij Seaworld weten ze echt wat een show is. Een enorm stadion en een mega toneel met trapezes, duiktorens, papegaaien en dan ook nog een tien mannen en vrouwen die met dans en allerlei acrobatische toeren een show neerzetten. Je zou de dolfijnen bijna vergeten, Het was fantastisch... Daarna naar de pinguïns, ook een attractie.

Het werd tijd voor de lunch, dus wat lekkers gehaald en toen begon het te regenen, ik bedoel serieus te regenen. We zijn maar even in het restaurant gebleven, maar ja we willen wel shows zien, dus trotseerden we de regen om snel een poncho te scoren,
Nu eerst naar het mega stadion van de Orka's voor een show. Waanzinnig wat ze die enorme dieren kunnen leren en ze lijken zo lief. Maar de Orka is het meest dodelijkste roofdier. Vroeger zwommen de trainers met de orka's, maar na een dodelijke aanval op een trainer is dit niet meer gedaan.
Wat toch ook het vermelden waard is, is het respect voor alle Amerikaanse militairen. De shows worden allemaal opgedragen aan hun militairen en hun familie en dan reageert het hele stadion met geklap, mooi.

Na de Orka naar de zeeleeuwen show, leuk, maar wat meer gericht op de kleinsten.
Ook nog even naar het schildpadden 3D theater met een aquarium vol schildpadden via de stingsray's (die je kunt voeren en aaien) naar de uitgang. Inmiddels was het weer droog.
Het was pas 18:00 uur en we hebben alles gezien en gedaan. Opvallend was de rust in het park voor zondag.
Het was tijd voor het diner, dus dit keer naar de Golden Corral, een buffet en grill restaurant. Zeer slecht voor lekkerbekken als De Steffies...maar jongens dat is echt lekker eten....

Daarna moe maar voldaan naar de villa, nog een bakkie en vroeg naar bed.

Vanmorgen weer bijtijds uit de veren, want we gingen naar Kissimmee voor een tocht door de moerassen van de Everglades met een airboot. Dat is zo'n platte boot met een propeller aan de achterzijde een de kapitein die op een badmeesterstoel zit.
Toen we opstonden regende het al serieus, dus maar even gebeld of het door zou gaan. Yep no problem, het was op het vertrek punt droog! Dus wij op weg, was wel een uurtje rijden...
Toen we daar aankwamen begon het ook daar te regenen, dus de poncho's van gisteren weer aan en aan boord voor een tocht door de wildernis.
Binnen drie minuten varen nat tot op de bilnaad, daar was geen poncho tegen opgewassen, maar gelukkig hebben ze hier warme regen ;-).
We hebben 1,5 uur door de wildernis gevaren en aardig wat bijzonder vogels gezien en een paar schuwe alligators. Ja, dat is de wildernis he? je weet nooit of je wat ziet!
Al met al toch een leuke gebeurtenis, want je kunt ieder moment een knoepert van een alligator tegen komen. Toen we bij een grote alligator moeder te dicht in de buurt kwamen hoorde je haar al grommen/sissen of iets wat daar tussen in zit.
Uiteindelijk maar twee foto's, eentje van een alligator en eentje van ons op de boot, ging niet beter door de regen.

Na de tocht terug naar onze villa voor droge kleding en toen weer op pad naar een outlet in Orlando, de kinderen wilde graag shoppen en het weer was toch niet al te zonnig. We waren niet de enigen, mensenkinderen wat een volk, na pas een kwartier een parkeerplekje gevonden en toen winkel in winkel uit.
Djamila en Joomay hebben nog wat gekocht en het weer is inmiddels flink opgeklaard en de zon straalt alweer en dat voel je direct. Na het shoppen toch maar weer naar Golden Corral voor het diner, was gisteren zo goed bevallen.

Nu is het hier inmiddels 20:45 en de kinderen liggen al op bed, morgen zeer vroeg op, 4:30 om onze ballonvaart te gaan maken. In tegenstelling tot Nederland doen ze hier dat altijd 's morgens vroeg. We hebben er hoge verwachtingen van.

Dus morgen weer een verhaaltje...

• 04 Augustus 2015 - 09:51

Adrie En Kees:

Hallo vakantie gangers.
    Wat leuk om dit te lezen zo bekend allemaal. Ben benieuwd naar de ballonvaart wij zien ze inderdaad al vroeg overkomen. Ben benieuwd waar jullie de lucht ingaan.
    Vergeet geen blooming union te eten bij de Outback zo lekker 1 is voldoende hoor pff het is een hele maaltijd en dan als voorgerecht.
    Ik heb al wel gelezen bij andere bloggers dat het het de afgelopen weken heul veul heeft geregend hele dagen met bakken uit de hemel hier in Nederland zou dat gelijk code rood zijn.
    Als jullie nog een lege dag in jullie strakke schema hebben is een een vaartocht met de little Toot in Clearwater echt heel leuk. Het is een klein bootje ja gaat de zee op om dolfijnen te spotten, die springen dan naast je boot is zo leuk echt een hoogtepunt van je vakantie. Je moet wel reserveren neem dan de eerste tocht en ga daarna naar Honeymoon Island ligt er vlakbij.Een heel mooi wit zand strand met lekker warm zeewater zo heerlijk. Staat volgend jaar weer op het program heb de villa , vliegtickets en auto al geboekt hoezo florida verslaafd.
    Wij kijken uit naar de volgende verhalen

Ps Jullie hebben de zelfde auto als die wij hadden.

• 16 Augustus 2015 - 14:18

Nienke:

Hoe gaat het eigenlijk met jouw dieet Michael.......................??!! ;-)

• 16 Augustus 2015 - 14:22

Michael Steffens:

Goede vraag Nienke, wel een vervelende.... zoals je hebt gelezen, was er geen sprake van enig dieet tijdens onze vakantie, tenzij je aan moest komen. Dus helaas 4 kg erbij na deze vreetvakantie, maar we gooien er weer wat vasten maanden er tegenaan.

• 16 Augustus 2015 - 14:25

Nienke:

Je maakt zo'n vakantie ook niet zo maar weer mee, dus goed dat je genoten hebt. Gelukkig voor die tijd hard je best gedaan, dus die 4 kg kon ik wel bij. Succes weer!

• 16 Augustus 2015 - 14:26

Michael Steffens: