Dag 2 - Reisverslag uit Midtown New York, Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Midtown New York, Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Michael

28 Juli 2015 | Verenigde Staten, Midtown New York

Na een heerlijke nacht vanmorgen na het ontbijt op pad. lekker ons gemak er van genomen.
Dan naar Times Square om onze online ticket om te wisselen in een echte voor de Big Bus hop-on/hop-of tour. Eerst de up-town route genomen (die bus stond er al).
Deze tour is een rondje om Central Parc, waarbij door de gids van alles wordt verteld over de high lights. Bij de stop voor de deur van het New York Museum uitgestapt om dit museum te bezoeken. Viel wat tegen, behalve een stukje over het ontstaan van New York door de Hollanders. We reden trouwens eerst over 10th Avenue, oftewel de Amsterdam Avenue. Even een weetje, dit was de Avenue of Death, omdat hier vroeger de trein door heen liep, en ja dan komt er wel eens iemand onder.

Terug op Times Square en broodje gehaald en toen weer op de bus voor de Down-Town tour. In de buurt waar de Twin Towers hebben gestaan uitgestapt om naar de pier te lopen waar onze boot ligt voor een tochtje over de Hudson. Dit was heerlijk, een beetje wind, het zonnetje en prachtig uitzicht over Manhattan, Ellis Island en natuurlijk het vrijheidsbeeld.

Na het tochtje weer de bus in om weer bij Times Square uit te stappen en een restaurant te zoeken voor het diner. Even getwijfeld over de Mac, maar toch maar naar een steakhouse gegaan. Was goed, wel weer veel.
Inmiddels ervaren dat je voor een eenvoudige citytrip niet naar New York City moet, hier weten ze de prijzen beter dan op het San Marco in Venetië! Nou hebben we de stand van de dollar tegenover de euro ook niet mee.

Nu waren we veel later dan gisteren op Times Square en hebben we de onwijze hoeveelheid verlichte reclame goed kunnen "bewonderen". Wat een gekkenhuis en wat een enorme schermen. Die aan het Merriot hotel hangt is de grootste, net zo groot als een voetbalveld! Joomay vond het wel wat weghebben van de Voorstraat in IJsselstein op zaterdagavond.

Na het diner weer op ons gemakje naar ons hotel gelopen voor nog een bakkie en nu maar de kleinste genomen, maar was nog erg veel.

Geloof het of niet maar ik ben begonnen te typen aan dit stukje direct toen we op de kamer kwamen en nu ben ik nog de enige die wakker is! Ja ik type langzaam, maar...

Nou dan ga ik ook maar naar bed... morgen weer een drukke dag....

• 28 Juli 2015 - 22:20

Yvonne En Ron:

Hoi vakantiegangers,

Wat zijn wij jaloers! Jullie op een boot in de Hudson rivier en wij in de stromende regen naar ons werk. Het is hier echt takkeweer dus jullie hebben goed getimed wat dat betreft. Weer een leuk verslag. Wij kijken dan ook uit naar het volgende verslag. Leuke foto's

Groetjes

• 29 Juli 2015 - 11:06

Riny:

Vind het leuk dit allemaal te lezen. Wat zullen jullie een indrukken opdoen.
    Straks jullie 3e dag: veel plezier (hier regent en bliksemt het)