NYC dag 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu NYC dag 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Michael Steffens - WaarBenJij.nu

NYC dag 1

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

27 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

Vandaag was het dan eindelijk zover, onze grote reis naar de Oostkust van Amerika.
In alle vroegte vertrokken naar Schiphol om 3 uur voor de vertrektijd van 9:15 de koffers in te leveren.
Auto geparkeerd op P1 en al vlot waren bij balie 26 in vertrekhal 3, koffers ingeleverd en toen naar de lounge van United Airlines voor een ontbijtje.
We waren op tijd bij gate G15 om te horen dat er een vertraging was door te late bemanningsleden?!?. Eerst een kwartier, maar uiteindelijk 5 kwartier.
Toen kregen de kids de verassing, dikke stoelen in de business klasse. Is toch lekker als je ruim 8 uur moet zitten. Je kunt van je stoel een volledig bed maken en dat slaapt heerlijk. Lekker decadent.
In Amerika kom je niet zomaar door de douane, een echte controle op paspoort, er worden vingerafdrukken gemaakt en een foto. Dus je staat zomaar een uur in de rij. Het voordeel is dat je dan niet meer op je koffers hoeft te wachten en onze taxi stond ook gereed om ons naar het hotel te brengen.
Tijdens de rit in de grote SUV kun je alvast goed kijken naar de grootte van de stad en de enorme gebouwen. Alles is echt als in de films. Na een rit van ruim een uur dan toch bij ons hotel aangekomen. Daar nog even in de rij gestaan en dan eindelijk na een enorme reis op onze kamer. inmiddels was het 15:00 uur lokale tijd, dat is 21:00 in Nederland. We verblijven in het Hilton en onze kamer is op de 40e verdieping.

Na ons wat te hebben opgefrist zijn we begonnen aan de eerste verkenning.
Eerst naar 5th Avenue, naar het heiligen der heiligen, de Apple store. Wat een gekte, vol met geïnteresseerde mensen. En wat een mooi spul.... maar sterk geweest, niets gekocht.
Toen naar Rockefeller Plaza voor een drankje op een terras. (later meer hierover)
En weer verder, nu via Times Square (de meest bezochte plek van Amerika) naar de 9th Avenue, naar 5 Napkin, voor de volgens velen beste hamburger van New York City. Weer een gekkenhuis waar iedereen hier toch van de beroemde burger wil genieten. Wij hadden gereserveerd, dus plek.
Nou niet teveel gezegd, wat een burger. Zeer smakelijk en wat een knoepert!
Dan weer terug gelopen naar het hotel en de batterijtjes beginnen nu toch leeg te raken.
Wel natuurlijk nog even een bakkie (zeg maar emmer) gedaan in het hotel.

Als ik dit schrijf is het inmiddels 21:00 hier, dus 3:00 in Nederland en daar we al vanaf 5:00 op de been zijn.... zijn de oogjes zwaar.
Ook kan ik vertellen dat het hier niet koud is, zo'n 32 graden.

We hebben vandaag al veel indrukken opgedaan van de gekte van deze metropool, wat een gebouwen en wat een mensen.... allerlei pluimage, prachtig!

Morgen na het ontbijt met de hop-on-hop-off bus gaan we echt sightseeing.

• 27 Juli 2015 - 22:11

Yvonne:

Hoi Michael en Yvonne,

Gelukkig veilig aangekomen in de Big Apple, het is jullie toch weer gelukt om door de douane te komen!
    Geweldig Hilton hotel om zo te zien. Dat heeft de overgroot opa van Paris toch goed voor elkaar gebokst. Jullie hebben in die korte tijd toch al veel gezien en beleefd. Leuk om te lezen. Ik kan me voorstellen dat jullie inclusief tijdverschil en alle indrukken doodmoe zijn. Maar na een nacht in het Hilton op de 40e verdieping voelen jullie je morgen hopelijk weer als herboren.
    Veel plezier morgen. Groetjes

• 29 Juli 2015 - 11:02

Riny:

Oh wat mooi en leuk verhaal.
    Geniet ervan

Tags: nyc